/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
opdatering af klokkeslæt og dato
Fra : anders_bak
Vist : 401 gange
50 point
Dato : 18-01-05 14:48

Er der nogen der kender et lille program der automatisk kan gå på nettet og opdatere dato og klokkeslæt i win xp når man starter pc'en op ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-01-05 14:55

ja det indbyggede i winxp! Dobbeltklik på uret nede til højre og gå ind under fanebladet Internettid

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 18-01-05 15:06

Det er desværre ikke godt nok, problemet er at der er noget galt med mit bundkort, det har det med at tabe dato og klokkeslæt engang imellem, og indstille disse til defaultværdierne (år 2002), dette gør at du ikke kan bruge det indbyggede win xp program, da dette maksimalt kan klare en afvigelse på 15 timer. Derudover kan man ikke stille det til automatisk at opdatere hver gan pc'en startes.
Bortset fra denne lille brist funger bundkortet glimerende, så hvis der var nogen der kendte sådan et lille program kunne det jo løse problemet.

Og nej, fejlen skyldes ikke at batteriet på bundkortet er fladt, det er tjekket

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 18-01-05 15:16
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-01-05 15:19
Kommentar
Fra : anyway

Dato : 18-01-05 17:16

Atomic Clock som Manse9933 linker til, kan du jo få til at starte op sammen med computeren. Direkte link:
http://www.download.com/Atomic-Clock-Sync/3000-2350-10061823.html?part=dl-AtomicClo&subj=dl&tag=button

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 18-01-05 17:17

Kan man med WinME anvende tedd's eller Manse9933's link?
Tak for lån af din tråd anders-bak!

Mvh
joan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-01-05 18:56

jep de virker begge på winME

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 18-01-05 19:09

Tak for svar tedd, det virker jo flot. Jeg kan jo desværre ikke give dig poins, men det kan jo være du får dem alligevel.
mvh
Joan

Godkendelse af svar
Fra : anders_bak

Dato : 19-01-05 17:21

Tak for svaret tedd.