/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC Fryser i spil
Fra : Oompa_Loompa
Vist : 528 gange
105 point
Dato : 18-01-05 12:35

Hej alle.
Jeg har netop købt en P4 2600 mhz med 512 ddr ram. Jeg har ingen problemer med at den fryser når jeg blot er i windows og lignende, men når jeg spiller, så fryser den nogen gange 10-15 sekunder. Hvis det er i et netspil ryger min ping ofte op på 12-13000 hvilket er meget unormalt... Den gør det også ogle gange i singleplayer, og det er jo møg irreterende at spille med.

Jeg har et Geforce MX440 med 128 ram i... Ved godt det er gammelt, men flyttede det fra min gamle maskine da der kun var onboard i den nye... Men kan det være overophedning af grafikkortet der gør det, for i de første 10-20 minutter af et spil er der ingenting, men det bliver værre og værre... Eller er det måske nogle komponenter i maskinen der ikke arbejder ordentligt sammen??

Håber der er nogen der kan hjælpe mig!!! Er ved at være træt af det...

Hilsen

Oompa Loompa

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 18-01-05 12:47

Hvis du eks. Har en Intel processor, vil den hvis den er for varm sænke CLOCK frekvensen. Det er ofte processor blæseren der har sat sig, så den har svært ved at starte (Skal hjælpers i gang med en finger).

Kontroller om processor blæseren virker optimal samt at der ikke ligger nogle fladkabler henover blæseren osv.

MV.
Peter Jensen

Accepteret svar
Fra : dr_scooter

Modtaget 115 point
Dato : 18-01-05 13:06

Du kan også prøve at spille i 5-10 min. og derefter mærke på grafikkortet. hvis det er meget varmt (over 80 grader) så er det ny køling eller et nyt grafikkort. Du kan også prøve at mærke forsigtigt på CPU køleren, Hvis den er varm (over 80 grader) så er det ny køler/blæser.

/dr_scooter

ps. hvis computeren lukker ned / genstarter kan det også værre ram'ene

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 18-01-05 13:18

hvis dit gfx-kort bliver for varmt, vil det ofte begynde at fejlberegne gfx... dvs at du feks ser et træs blade fortsætte ud i det uendelige.. så er der såddanne fejl før den fryser, er der nok større sansynlighed for at dit gfx-kort bliver for varmt..
se evt efter støv på gfxkorts-blæser. og sørg for der er kabinet-blæsere der giver en gennengang af luft. pil den plade af på kabinettets bagside lige under gfx-kortet. (de plader man piller af ved påsættelse af et nyt kort)

mvh KoL

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 18-01-05 13:20

Det er sgu alletiders med sådan et hurtigt svar... Nu må jeg hjem og checke det ud i aften... Tak For hjælpen gutter....

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 18-01-05 13:24

har fået de svar jeg skal bruge... takker for hjælpen...

Hilsen Oompa

Godkendelse af svar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 18-01-05 13:24

Tak for svaret dr_scooter.