/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke lukke ned WinXP
Fra : catbody
Vist : 535 gange
200 point
Dato : 22-08-02 18:24

Hej
Så er jeg tilbage igen efter en laaaaang periode uden PC, da jeg har haft totalt sammenbrud på det gamle hakkeapparat og absolut ikke kunne få skidtet til at virke igen.
Så jeg har investeret i en ny PC'er med WindowsXP Home Edition. Det er ikke en Compaq eller IBM eller sådan noget.
Det er en ganske normal "hjemmebygget" en.
CPU AMD Athlon XP 1900+
Bundkort: ECS Micro-ATX Athlon/Duron SiS730 chipset
Skærm: AOC 19" Digital monitor TCO99
Og så alt den andet sædvanlige (CD-rom/Brænder/Netkort/RAM o.s.v.)

Problem:
Jeg kan ikke lukke computeren ned. Hver gang jeg trykker på "Luk Computeren" genstarter den istedet.
Hvad kan jeg have gjort forkert??

en trods alt GLAD MAND
Catbody

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-08-02 18:26

har du hentet ALLE opdateringer og installeret disse, da det du nævner desværre er en generel fejl, som er rettet med opdatering fra MS side.

Kig på windows update... det er måske løsningen.... ?

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 210 point
Dato : 22-08-02 18:34

Hej

Har du tjekket din strømstyring... ??? Det kan være at det ved en fejl har sat din Pc til kun at genstarte...

Jeg har hørt om problemet før... Men kan ikke komme på svaret.. jeg så inde på en af de følgende sider:
http://wintip.dk/ ---- http://www.winxpfix.com/index.html ---- http://www.xptuneup.com/ ----
http://www.xp-erience.org/

Håber det kan bruges ... Jeg vender tilbage..

Venlig hilsen

Caine

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-08-02 18:40

hejsa

du skal sikkert en tur forbi bios setup
"under power management setup"
her skal du sætte "acpi" til enabled
og acpi aware o/s til "yes"
og så i win xp under "strømstyring" > avanceret
har du mulighed til at sætte hvad computeren skal når du vil lukke....

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-08-02 18:44

søde Caine du skriver citat "...Men kan ikke komme på svaret...." hvorfor i alverden sætter du det som formodet svar .... jeg og andre undres....

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 22-08-02 18:55

Hejsa Catbody

kontrolpanel --->system--->fanebladet avanceret--->indstillinger for start og genoprettelse--->fjern flueben i "genstart automatisk"

Så skulle du være kørende igen mester

Hygge

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 17:41

> Så er jeg tilbage igen efter en laaaaang periode uden PC, da jeg har
>
> Problem:
> Jeg kan ikke lukke computeren ned. Hver gang jeg trykker på "Luk
> Computeren" genstarter den istedet.

Da du har været væk fra gruppen længe, har du selvfølgelig ikke kunnet følge
med i, at det er et ofte forekommende problem i XP, men at der er råd at hente

Google har, som næsten altid, svaret til dig:
http://makeashorterlink.com/?W3AB64591

Mvh.
Morten

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 22-08-02 21:01

Hej

Zonker det kan sagtens bruges som et svar efter min mening.... Jeg kommer med 4 links og en mulighed til at ændre strømstyring!!! ... Jeg synes egentlig at du skulle slappe lidt af... Du har egentlig ikke så meget og sige hvis man ser på de mange problemer der er om din person!!!

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 23-08-02 06:44

Att. Zonker

Det er meget bedre at give et link, end at komme med en hel smøre med mulige løsninger.
Jeg ville nok selv give en superkort mulig beskrivelse af en løsning med henvisning til link.
Jeg har ikke kigget på Caine's link endnu, da jeg p.t. er gået hjernedød.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 23-08-02 14:17

Hej alle

Jeg glemte lige at fortælle at jeg kører med Logitech's iTouch trådløs tastatur og mus, tilsluttet via PS2 og altså ikke via USB.
Jeg har på fornemmelsen ,at det er der det halter.
Så hjælp udbedes
Jeg har allerede downloaded en driver fra Logitech, der hedder it183dan, men har ikke pakket den ud endnu og heller ikke af-installeret de nuværende drivers til tastatut og mousware.
Så ud af busken og fortæl mig hvad jeg skal gøre.

hilsen
Catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 23-08-02 18:03

Hej alle
Caine's svar med henvisning til links er tættest på et acceptabelt svar, så Caine får pointene.

Så Caine. Gentag lige dit svar, så jeg kan godkende det.

Det var (og det er bekræftet både af Microsoft og Logitech) konflikt med Logitech's iTouch Cordless Tastatur/mus.
Den korrekte løsning var som følger:
Afinstaller tastatur+mus.
Genstart
Indlæs den nye driver der hedder it183dan (fundet på Logitech's hjemmeside) og
Genstart

Herefter er der ingen nedlukningsproblemer og næsten alt virker perfekt.
Tastaturet er til at indstille, men musen kan ikke indstilles, men opfører sig som en standard PS2 mus med scrollhjul, da der endnu ikke findes drivere til mousw-ware.

m v h
Catbody

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-08-02 21:31

Hej Catbody,

det forstår jeg nu ikke idet en af mine venner har det og der kører det fint, med iTouch, Win XP og MouseWare, har du downloadet den nye MouseWare V9.61 jeg har smidt et link til i dit andet spørgsmål, samt det til iTouch?

forresten så står Caines formodet svar der stadigvæk... så det ka' du da bare Acceptere, idet du ikke har afvist det endnu...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 24-08-02 20:42

Hej Catbody!!

Jeg er klar over at du egntlig ikke har planer om en ny mus .... Men hvis det bliver aktuelt kan jeg varmt anbefale "Microsoft IntelliMouse Optical" God software + En behaglig frem og til bage knap på siden af mussen DVS. I en browser kan man bare trykke på siden af mussen for at komme frem eller tilbage...

Venlig Hilsen
Caine