/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
X-Blocker
Fra : Smukke_Ole
Vist : 438 gange
100 point
Dato : 18-01-05 09:37

Jeg har lige "kørt en tur" med X-Blocker fra Spywarefri.
Den har lige fundet nedennævnte, som den betegner som et farligt program.

Detected Kazaa Media Desktop:
Registry Keys (2) :
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Kazaa
HKEY_CURRENT_USER\Software\Kazaa

Når jeg så beder X-Blocker fjerne det, virker min Kazaa Lite ikke mere, selvom jeg har haft den installeret et godt stykke tid. og X-Blocker ikke tidligere har "brokket" sig over det.
Jeg har fulgt diverse links fra X-Blocker, men har ikke rigtig kunnet udlede hvor farligt det er.
Derfor: er der en løsning, hvor Kazaa Lite kan fungere uden spyware ?
er der nogen, der har erfaring med ovennævnte ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 18-01-05 10:02

Hej Ole

Hvis du betaler for Kazaa så virker den uden reklamer.

Det som X-blocker finder er de bagdørs programmer som Kazaa installerer for at du kan få pop up reklamer når du er på nettet.

Du kan roligt fjerne My search bar - den vil Kazaa ikke brokke sig over, men de andre vil den umiddelbart efter start komme og sige at du ikke har betalt, og med den uregistrerede version, så skal du tillade reklame pop-ups, og så installerer den alle de bagdøre igen som pop-up reklamerne skal bruge.

Derfor er Kazaa farlig

Lars

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 18-01-05 10:05

Kazaa-med reklamer
KazaaLite-uden reklamer

Accepteret svar
Fra : olepost

Modtaget 110 point
Dato : 18-01-05 10:07

PS KazaaLite banner reklamer,men ingen pop up

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 18-01-05 11:01

Hej Ole

Hvad vil du kalde en IE explorer boks med reklame fra DELL eller samme format fra en blækpatron leverandør???

Jeg kalder dem pop-ups (det kan godt være at de på teknisk EDB sporg hedder noget andet, men oplevelsen er den samme), som kun kan fremprovokeres v.h.j.a. bagdørsprogrammer som Kazaa installerer, da både SP2, MSN og Google toolbars ikke tillader Pop-ups.

Derfor fjerner Ad-aware Spyboot etc. alle disse bagdørs programmer, og Kazaa meddeler at den ikke virker, og installerer sig selv igen med alle programmerne.

Når man går på strandhugst efter MP3 musik, er der altid en risiko forbundet med det - med mindre man enten køber musikken på aut. steder, eller betaler "gratisterne" for deres software til at downloade.

Jeg har personligt ikke Kazaa, men har haft en del hjemme PC'ere mellem hænderne, hvor de havde dette, og alle var inficeret med 1 eller flere andre bagdørs programmer, som bevirkede at PC'eren kørte sløvt eller at de altid fik en anden hjemmeside end den de skrev i søgebaren.

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-01-05 13:04

Du kan altid sige til den slags spywarescannere at de ikke skal fjerne de registry keys, men man kan ikke puste og have mel i munden samtidig. Enten siger du "Nej til spy" og giver X-Blocker lov til at fjerne skidtet eller også siger du "Ja, jeg vil godt acceptere KaZaa's spy" og så springer du elegant over når X-Blocker viser KaZaa. Personligt accepterer jeg ikke den slags programmer, hverken KaZaa eller KaZaa-lite som er en crack af KaZaa.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 18-01-05 13:13

Ja,Ja,desv er det kun noget jeg har læst mig til,men i den forbindelse har jeg ingen probl med AdAware,spybot,X Blocker e.t.c de har aldrig generet install af KazaaLite,aldrig,så jeg tror han skal kigge i en anden retning

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 07-02-05 09:41

Tak for svaret olepost.