/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hyudai Accent 1,5
Fra : swarn
Vist : 483 gange
150 point
Dato : 22-08-02 17:24

Jeg har en Hyudai Accent 1,5 som er købt i år den 3/6-02, så er det at jeg
vil spørge om der er nogle der kan fortælle mig, at når jeg har kørt et
lille stykke tid og bilen er blevet varm, og jeg står stille med motoren i
gang, så er der næsten ingen lyd fra kobling, men når jeg træder på kobling
kommer der en anden lyd nærmeste som en skure lyd, hvad kan det værer.
Nu ved jeg godt at man kan jo bare gå til forhandler,med det problem men jeg
ville gerne hører hvad det kan værer og have et godt svar på rede hånd.

Håber der er en der kan hjælpe mig lidt på vej.
Hilsen Hans/Hvidovre

Accepteret svar
Fra : azazazAZAZ999

Modtaget 160 point
Dato : 22-08-02 18:39

Hej swarn
Der er givet tale om en mindre justeringsfejl ved din kobling. Et problem som din forhandler, hvis han har værksted, kan ordne for dig på stedet. Selvfølgelig skal en ny bil IKKE have skurelyde. Du har jo valgt en udmærket bil, også til prisen.
Så få flux ordnet mekanikken, så du får glæde af din bil.
Hilsen Az...

Kommentar
Fra : geu

Dato : 22-08-02 23:35

Den lyd du kan høre stamme nok fra udryggerlejet, det er det leje der bliver belaste når du trykker koblingenned. Det kan være en at det ikke er noget der gør noget, men det kan også resulter i at du ikke kan koble ud mere hvis det går helt i stykker. Det er noget der skal laver på garenti hvis der er det, men det er der nok når det ikke er længer tid siden du har købt den. Du skal ikke lade spise af med at den skal lyde sådan eller at det nok går væk igen, det skal bare laves. Venlig hilsen Toyota Tekniker

Kommentar
Fra : 1249

Dato : 23-08-02 09:31

Den med udrykkerlejet er en mulighed, men vær opmærksom på, at koblingsbelægning ikke længere indeholder asbest, men en erstatning herfor, dette kan bevirke at belægningen i fugtigt vej "snakker". Nøgagtigt som bremsebelægning kan gøre.

mvh
niels