/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Dele officepakken til to pc
Fra : metteto
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 17-01-05 20:46

Dette er muligvis årets ubegavede, men må man/kan man dele en officepakke i et privat hjem????

KH Mette

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 17-01-05 21:05

hehe der er ikke noget der er ubegavet her inde eller nogen andre steder så er det vel på plads

Jeg vil ikke gører mig klog på det du spøger om men jeg vil mene at alle andre ville gører det uden at miste noget søvn over det ham bill har vist tjent nok på os it-tosser
men nu til det svære jeg gør det selvfølgelig ikke, hvis man nu ikke må, bare lige for at slå det fast

håber der er nogle der ved om man må eller ej

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-01-05 21:13

Det kommer an på, hvilken af Office-pakkerne, der er tale om.
Jeg har studie-udgaven, og den må installeres på 3 forskellige computere.
Kik bag på æsken. Der står, hvor mange computere den må installeres på.
Der findes -ifølge min æske- 4 forskellige udgaver.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 17-01-05 21:18

ja som de andre også siger skal du se efter hvilken udgave du har og så kan du gå op på Ham Bill´s hjemmeside og se hvor mange pc'er du må lægge den på.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-01-05 21:42

Programmerne skal aktiveres over internettet eller pr. telefon, så jeg tror ikke, at det går bare at lægge dem ind på for mange computere.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 17-01-05 21:47

øhhh, nu mener jeg at det IKKE er lovligt at installer den på 3 pc`er samtidig. Men at det er muligt at bruge sin "nøgle" 3 gange inden man skal kontakte MS.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 17-01-05 22:02

Du kan ikke med Office XP og 2003.... Du kan gøre det med Office 2000

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-05 22:48

Det er nu rigtigt nok, at der findes studieversioner der må anvendes på 3 computere i samme husstand.
http://www.microsoft.com/danmark/license/programmer/licensoversigt.asp

Hvad med at kigge lidt på OpenOffice.Org Gratis officeprogram der er i vid udstrækning er kompatibelt med MS Office. http://da.openoffice.org/index.html

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-05 23:07

men må man/kan man dele
Nej/ja..........men alt efter udgave kan den aktiveres over TLF og du behøver jo ikke ringe anden gang. (du skal være frakoblet internettet)
Jeg ved det ikke er lovligt det jeg siger ............meeen indenfor egne fire vægge - tja.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 17-01-05 23:12

hehe lige ud af landevejen, så sandt som det er sagt

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 17-01-05 23:36

>emesen. Jeg er ikke helt sikker på at det kan lade sig gøre med telefonaktivering, så vidt jeg husker genererer office en nøgle som du skal oplyse, den nøgle er ikke ens fra gang til gang, men den kode du får oplyst, skal passe til nøglen. Så tænker man måske "hvordan kan microsoft så se om det er den samme office" men der er system i nøglen, den er ikke tilfældig..... tror jeg nok

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-05 23:47

Aktiveringen sker ud fra en hashcode der dannes ud fra hardwaren på maskinen og hvis der er sket ændringer, som der jo sker når man putter den i en anden maskine så afvises aktiveringen og man skal tale med en levende medarbejder, der så vil lave så der kan aktiveres.
Jeg har mistet al respekt for det aktiverings skidt síden jeg skulle aktivere både min XP og min FrontPage (XP) fordi jeg satte et andet CD-R-RW drev i. Svineri efter min mening da det intet har med ægthedskontrol at gøre.
MS kan ikke engang forklare hvorfor, men skriver, at sådan er det bare.
Så vidt jeg er orienteret vil du kunne aktivere telefonisk uanset om den er brugt på flere maskiner eller ej.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-05 23:51

Jeg ææææælsker min office 2000................ingen aktivering - kun aktivitet.

Godkendelse af svar
Fra : metteto

Dato : 29-01-05 18:08

Tak for svaret BjarneD.
En forklaring som selv jeg forstår. Dog lidt uigennemsigtigt om det er fordi hashcoden ændres af ny hardware. Men tusind tak

KH Mette

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-05 00:49

OK.
Hashkoden ændres da den genereres ud fra det oprindelige hardware samt softwarekoden og skifter man væsentlige dele ud vil koden ændres (og det har selvfølgelig intet med cannabis at gøre).