/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Vortelignende ting på penis
Fra : plobber
Vist : 17301 gange
100 point
Dato : 17-01-05 18:36

Hejsa
Jeg har opdaget en vortelignende ting på min penis, som der er kommet en hvis substans ud af, og ligner nu et sår.
Jeg har søgt forskellige steder på nettet, og er nu bange for at det er Herpes, men hvordan kan jeg have fået dette, når jeg ikke har været i seng med min kæreste endnu, og jeg har ikke været sammen med andre.
Jeg har valgt at søge læge, men der er et par dage til at jeg skal derind, så ville lige høre om det kan være andet, end hvad jeg har på fornemmelsen det er ?

Accepteret svar
Fra : Trinethk

Modtaget 110 point
Dato : 17-01-05 19:10

Hej.
Nu siger du jo ikke noget om hvor stor den er.
Men hvis den er på størelse med et knappenåls hoved, måske lidt støre, kan der være tale om Talgknub.
Det er meget normalt. Det ligner en bums, men den er svær at trykke ud. Det er bare en samling kalk.
Hvis du så har fået den trykket ud, kan der godt være kommet lidt betændelse i det.
Nogle mænd har det meget, og især på og omkring pungen og lidt opad penins.

Hvor stor er "vorten" ?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-01-05 19:17

Giver Trine ret i, at det sagtens kan være en banal talgknop. Alligevel får du et link, så du selv kan kigge lidt på symptomer vedrørende forskellige kønssygdomme.

http://www.netdoktor.dk/tema/koenssygdomme.shtml

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-01-05 19:26

Her har du et rigtigt godt link til sexlinien. Der findes et hav af spørgsmål og svar, som du kan sidde og kigge lidt igennem. Hvem ved?!, måske du støder lige netop på dit problem, som så viser sig slet ikke at være noget problem, men noget ganske naturligt og dermed harmløst.

http://www.sexlinien.dk/brevkasse/allesvar.asp?kid=6

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 17-01-05 19:32

Hej plobber !

Typisk her på kandu. ..... det er pigerne der har forstand på de ædlere dele

......... du kan roligt lytte til Trine & creamy, de ved hvad de taler om, de penisser de ikke har haft fingrene i er ikke værd at tale om

de har iøvrigt utvivlsomt ret, der er ingen grund til at tro det kan være noget mere alvorligt, prøv at trykke talgknoppen ud, få evt. en af pigerne til at hjælpe dig, det er nemlig lidt nemmere i erigeret tilstand, du ved så har man ligesom lidt mere mellem fingrene.
god fornøjelse mvh Benny

......... PS: Vær ikke nervøs <plobber> det er IKKE farligt

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-01-05 21:17

Hey du Bennydreng. Hvor mange penisser jeg har haft fingre i -
ved du vist ikke ret meget om?!

Men du kan have ret i, at det kan være hulens besværligt at trykke talgknopper
ud på et slapt lem ...Dog tror jeg ikke på, at lemmet holder sig oprejst til ret meget mere end et enkelt tryk - så man skal kunne tage krapylet i første hug!

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 17-01-05 21:47

helt ærligt - giv nu lige plobber lidt fred
Plobber, du lyder som om du er temmelig ung og hvis du ikke har været i seng med nogle piger endnu eller har brugt kondom hvis du har været, skal du ikke gå og spekulere på din knop. Det er fint at du har valgt at søge læge, men der er 117 knopper - især talgknopper - som du kan få på de ædlere dele som er absolut helt ufarlige. Havde den siddet på højre arm havde du jo ikke tænkt over det!

Det er en god idé at læse at om kønssygdomme på netdoktor og så skal du huske altid at bruge kondom.

og så skal du huske og nyde livet og din kæreste

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 17-01-05 21:58

Eltigro, det gør jeg også ;)
Og jeg er stadig jomfru, så tror ikk det er derfra.
Vorten er ret stor, ca. størrelsen på "knappen" på en huglepen.
Der kom noget hvidt ud af den tidligere idag, og senere noget gult.

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 17-01-05 22:13

som jeg sagde til dig før - lad være med at gå at være nervøs. Ofte kan ting på str. med en kuglepens knap føles som det mest forfærdelige. Det er fint du går til lægen og samtidig kan du så tage en snak med ham om hvordan man kan undersøge sig selv for forskellige ting og symptomer.

Nu vil jeg ikke forsøge at lyde en rådgivende og bedrevidende voksen, men det med at gå at være nervøs på ting og symptomer ved vores krop holder aldrig op. Igennem livet vil der altid opstå situationer hvor man er bange for et eller andet ved sin krop. Det bedste man kan gøre at at søge information eller læge som du gør istedet for at gå og spekulere over det alt for længe.

Det er vigtigt at leve livet - især i den alder det lader til du er i

Ha det godt

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 17-01-05 22:32

Hehe

Jeg vil bare ikk udsætte min kæreste for noget, og så denne pludselige størrelsesændring, gør mig da lidt nervøs.
Men nu får vi at se, hvis det er herpes, må jeg/vi bare lære at leve med det...

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 18-01-05 01:36

<til creamy> godt ord igen, det VAR ment som sjov

.... og til dig plobber !

Det er alletiders, at du også tænker på din kæreste i den der forbindelse
man kunne håbe på nogle flere ville gøre det.
Det lyder fuldstændig som en talgknop der er gået betændelse i, den skal bare mases ud, og så renses og smøres, så forsvinder den i løbet af nogle dage.
Held og lykke med det, også med din kæreste, i har mange oplevelser foran jer.
mvh Benny

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 18-01-05 06:21

Benny, du siger den skal smøres :) Med hvad ?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-01-05 08:14

No offence Bennyboy

Kære Plobber, prøv lige at holde dine fingre fra kalorius i et passende stykke tid.
Du vil opdage, at der så hurtigt sker fremskridt med din lille knop, som jeg er ret sikker på blot er en tilstoppet talgkirtel.

Du skal ikke 'mase' dem ud, men i stedet lade dem (knopperne) og den(tissemanden) få fred og ro... Ok!?
Du kan sagtens komme til gøre ondt værre, hvis du fortsætter med at trykke her der og alle vegne. Tænk bare på risikoen for infektion..ufff

Ha` en rar dag (uden for meget pillen)

//Creamy

Kommentar
Fra : plobber

Dato : 19-01-05 20:42

Var til lægen idag, og han kom umiddelbart frem til det samme som jer, dog ville han lige være sikker, så han tog en prøve, men jeg takker mange gange.

Godkendelse af svar
Fra : plobber

Dato : 19-01-05 20:43

Tak for svaret Trinethk.