/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stream lyd
Fra : beckski
Vist : 785 gange
100 point
Dato : 17-01-05 17:40

Hej
Hvordan streamer (tror jeg det hedder) jeg lyd.
Altså hvordan får jeg min PC til at lave en mp3-fil ud af f.eks. skype-samtaler og netradio ?
hvilket program skal anvendes og hvordan
mvh
beck

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 17-01-05 18:10

hvis du har windows kan du benytte det lille lorteprogram som hedder lydoptager. Du skal blot huske at vælge kilden til din optagelse, hvilket i disse tilfælde er den som hedder "masterindspilning". Så optager du alt lys som afspilles på computeren. (Altså også opdateringsklik fra hjemmesider osv.) Håber det er en ok løsning.

Kommentar
Fra : lexion

Dato : 17-01-05 18:36

Hej Beckski
Jeg bruger selv totalrecorder det fungerer rigtigt godt,du kan jo prøve med en trial version.Jeg har godt nok købt den ægte vare da man så kan tidsindstille den til at optage feks. netradio
Mvh Lex

Accepteret svar
Fra : Smukke_Ole

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-05 19:02

Jeg kan anbefale et freewareprogram der hedder Audacity. Jeg hae desværre ikke et link, men det er ski.. godt! Det kan nemlig optage alt muligt, bl, a, er jeg så gammel at jeg lytter til Gyldne Genhør på DR netradio. Når jeg så kan se, at de skal til at sende een af de go'e "oldies". er det bare med at trykke på optageknappen, og så kører den bare.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 17-01-05 19:10

til alle tre
hvilke kan lave MP3 ?? for "lydoptager" vil jeg tro laver wav-filer, der er 40 gange så store som mp3

Godkendelse af svar
Fra : beckski

Dato : 17-01-05 19:55

Tak for svaret Smukke_Ole.

det er et super program!
her kan det hentes: http://www.download.com/3001-2170_4-10325373.html

det er super let - brug "stereo mix" så optager man det der foregår på maskinen ;)