/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Børn og sikkerhed
Fra : Ggaz
Vist : 464 gange
200 point
Dato : 17-01-05 14:39

hejsa! Jeg har installeret XP Home Edition - jeg har lavet mig selv en administrator-profil og ungerne har fået en bruger-profil - altså ikke tilladelse til noget! Alligevel synes jeg alle de der pop-uppere osv. de sidder og klikker ja på roder rundt på min pc. Kan jeg gøre noget for at forhindre det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 14:52

installer en god pop-up stopper - for eks http://www.panicware.com/product_psfree_download.html

hvis du kører xp home skulle der nu ikke være så mange popups - har du husket at opdatere ?????

Kommentar
Fra : Ggaz

Dato : 17-01-05 14:57

ok - men kan jeg nøjes med at gøre det på deres profil? Ja, jeg er "flink" til at opdatere og har også et kanongodt virusprogram og Ad aware, men de pilfingre...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 15:04

tror såmænd ikke børn er værre end voksne lige hvad det angår
aner desværre ikke om du kan nøjes med at gøre det på deres profiler - men den er nem at override - med enten shift eller ctrl tast jo - sååååååå ????

Kommentar
Fra : Ggaz

Dato : 17-01-05 15:12

Næh det kan såmænd godt være... er bare så træt af at formattere, når det ikke er mig selv, der har lavet ravage Det er eneste udvej for mig, da jeg desværre ikke har så megen viden at jeg kan se mig ud af... Men jeg er nødt til at spørge hvad override er? Jeg er bare en helt alm. dansker med en pc... på forhånd tak!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 15:16

øhhh - altså bare at hvis du bruger de taster så deaktiverer du midlertidigt så du kan se hvad det nu er du vil når du er et sted hvor du absolut vil se - lol

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-01-05 15:22

Tja....mine unger har hver sin PC - så har jeg opdelt harddisken i to lige store partitioner, og så lavet et image af den primære partition over på den anden partition. Når den går helt i ged for dem, så er det bare at boote på en flopydisk, aktivere ghost programmet, og så rulle image ind igen på deres PC'er....lidt dyr løsning, men MIN computer piller de ikke ved mere, og de er hurtigt oppe at køre igen ... det er den bedste sikkerhed jeg til dato har haft

mvh berpox

Kommentar
Fra : Ggaz

Dato : 17-01-05 15:27

ok berpox... lyder lidt som om jeg skal i gang med en større uddannelse - men det er nok sådan det skal gøres, så jeg er fri for alt det gøgl! :-/

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-05 16:12

Berpox metoden er efter min mening den bedste backup der findes.
Men der skal lige laves lidt plads, men med programmet Partition Magic ca. 600 kr.
kan der laves disse sikkerhedskopier.
Programmet Drive Image kan også lave backup men fylder kun det halve eller mindre.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 200 point
Dato : 17-01-05 17:41

Ggaz, det er nu ikke så slemt som det lyder - men selvfølgelig, kræver det da en indsats

Men jeg ville i dit tilfælde vælge at sætte min maskine op på følgende måde:

2 harddiske

Harddisk 1 opdeles i 2 partitioner - 1 til styresystem og programmer, og 1 partition til alle de "brugerfiler" du laver gennem tiden (regneark, tekstdokumenter, billeder osv. osv.) På partition 2 skal også alle emailfiler gemmes.

På harddisk 2 lagres så harddiskimage af harddisk 1 (programmer, styresystem osv.), og harddisk image af brugerfiler.

På denne måde, vil alle dine dokumenter, emails osv. (på partition 2) være intakte, også efter en komplet "geninstallation" af harddiskimage af partition 1.

Så længe de hele bare fungerer, så kan du engang imellem lave en "backup" af partition 2 - altså lave et nyt image.

- og som emesen skriver, så er Partition Magic en rigtig god hjælp til denne opgave.

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : Ggaz

Dato : 18-01-05 05:49

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : wedelmann

Dato : 27-01-05 14:23

Hjælp!!

Er der nogen der kan hjælpe mig med et sikkerhedsprogram eller hvad der nu skal bruges, for at stoppe porno og sexsider på min pc??? Jeg er ingen ørn angående pc! ;-(

MVH
wedelmann

Kommentar
Fra : wedelmann

Dato : 07-02-05 16:35

Tak for svaret berpox.

Jeg har fået sat en stopper for det gøjl!
Men hvor har I de søde gule ansigter fra????
Ja, jeg er altså nysgerrig!!! e¨,)
MVH
Wedelmann