/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
symaskinen vil ikke tage undertråden op ~
Fra : Trotskij
Vist : 10538 gange
200 point
Dato : 17-01-05 14:00

Hejsa
Jeg har en el-symaskine, der indtil nu har fungeret fint. Jeg bruger den egentlig kun til fastelavnstøj til ungerne, og har ikke meget forstand på hvordan den ellers er sat sammen (o:
Nu har jeg fået det problem, at jeg ikke længere kan få undertråden trukket med op, når jeg skal til at sy. Den tager simpelthen ikke fat, og så er det jo ret svært at sy noget som helst (o:

Er der nogen der har oplevet dette og evt. ved hvad der kan være i vejen??
Og er der nogen der har et bud på, hvad det vil koste at få den repareret??
Håber I kan hjælpe, for fastelavn nærmer sig jo med hastige skridt...

Pia

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 17-01-05 14:06

der behøver ikke at være noget galt - udover at du måske skal dimse lidt med indstillingerne på maskinen og huske at sætte undertrådsholderen rigtigt i
Håber da det ikke er værre ...... jeg havde selv problemet fornylig - og efter lidt dimseri gik det fint

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 17-01-05 14:08

Tjah, jeg synes nu at jeg HAR "dimset" he he.....Har pillet alt undertrådsmekanikken ud og sat det forsigtigt i igen, men intet virker )o:

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 14:10

ok så skal den vel til sygehuset - alt efter hvor du bor så ring og forhør dig hos nærmeste symaskineforhandler om hvad det koster - der er f..............ilans til forskel

Kommentar
Fra : stormb

Dato : 17-01-05 15:47

Hej Trotskij
Har du prøvet at "træde" maskinen forfra? Både over og undertråd?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-05 16:05

Først - din nål vender vel rigtigt.
Drevet til undertråden kan være slidt og derfor kammet over, så den lille tunge ikke griber overtråden mens nålen er nede. Hvis du tager dækpladerne af, så kan du se virkemåden og om "timingen" passer.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 17-01-05 17:12

prøv at sætte en anden nål i symaskinen det kan ligge i en lille ting f.eks.at nålen ikke var sat rigtigt i eller nålen er for kort,så kan den ikke nå undertråden
( hvis du har købt de forkerte synåle)

mvh.eln

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-01-05 17:29

Og du sørger vel for, at selve iundertrådsspolen vender rigtigt i spolehuset.

mvh dova

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 18-01-05 09:44

Tak for alle de gode svar. Desværre har jeg i forvejen prøvet dem alle (så helt dum kan jeg da ikke være ).....Jeg må "dimse" lidt mere når jeg får tid

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 20-01-05 18:48

maskinen er selvfølgelig renset for fnuller og småstumper af tråde - ja, tænkte det nok. jeg kan ikke huske, om fremføringen (de små takker, som kan sænkes ned i maskinen) har indflydelse på undertråden?

Godkendelse af svar
Fra : Trotskij

Dato : 23-08-05 09:15

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 09:18

fik du dimset dig til en løsning - eller måtte der mere til ?????????

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 23-08-05 09:24

Tjah, den er ikke repareret endnu
Jeg opgav og bliver sikkert desperat igen når feks fastelavn nærmer sig....Problemet er at det sgu ik' rigtigt er en maskine det kan betale sig at sende til reparation

Men tak for hjælpen alligevel....du var hurtigt ude med et svar, og det hjalp lige så lidt som de andres....nogen skulle jo have pointene,ik'

Pia

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 09:30

lige det med point - jeg synes IKKE at der skal gives point når svaret ikke er tilfredsstillende - endsige rigtigt, det gør det svært for nye brugere og andre der søger efter svar uanset hvad

Kan det trøste dig at jeg lige pt har nogen pokkers problemer med min maskine nu ??? - stort set det samme og ikke om jeg kan formå den åndsvage tråd til at makke ret - så ringer her lidt senere for at høre om det er noget der koster og kan betale sig - tror jeg var gasblå i hovedet igår for at få skidtet til at virke

forsøger lige at huske spørgsmålet så jeg kan oplyse hvad de siger - ellers må du lige give lyd fra dig