/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hjælp til projektopgave!!
Fra : Christiania4eva
Vist : 480 gange
60 point
Dato : 17-01-05 13:08

Altså jeg har et projekt om TV'et gennem tiden.. Men problemet er at jeg ikke kan finde noget!

Problemformuleringen er:

Hvilke fordele og ulemper er der?
Hvordan var fjernsynet før og nu?
Og hvordan bliver det brugt?
Og blev brugt?

Hvis du kan svare på nogle af spørgsmålene, eller måske kender en hjemmeside hvor der står noget, så ville jeg blive meget glad hvis du skrev..
Tak..

- Maads

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 17-01-05 13:19

Hej.
Jeg har descærre ikke nogen direkte links, men jeg ved at Lademanns Forlag for ca. 20 år siden lavede en bog om TV gennem tiden. Du kan nok finde den billigt hos en bogantikvar.
Mvh. Jørgen

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 70 point
Dato : 17-01-05 14:07

Fordele/ulemper: Rent politisk er det både godt og dårligt at informationerne kommer ud til masserne. Det er klart at som medierne har udviklet sig til sommetider den rene revolverjournalistik, er det noget væmmeligt noget, når tingene afdækkes og lægges ud til masserne med det samme. Det massive opbud af fjernsynskanaler gør det ligeledes meget svært at "styre" medierne. Det har været nemmere i "gamle" dage, hvor man kun havde "monopolet".

I monopoldagene forsøgte man at underholde og oplyse. Selvfølgelig skulle "man" være upolitiske, men det smuttede dog ind i mellem. Husk bare på Erhardt Jacobsens udfald mod de røde lejesvende på DR1. I dag, hvor udbuddet af nyhedsmedier i form af fjernsynskanaler er langt større, regulerer systemerne sig selv, idet enhver form for "tagen holdning" opvejes af de resterende stationers holdning. Ergo er faren for ensidig oplysning mindsket væsentlig.

Fjernsynet dengang som nu, blev/ og bliver brugt til underholdning. Nok flere timer idag, en dengang. Dengang og nu så "man nyhederne". I dag kan du selv bestemme hvornår (tekst-tv).

Min korte version af stillede spørgsmål. Jeg tror ikke du skal finde en bog og "lire af efter", men skriv da din egen oplevelse og egne konklusioner.

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 17-01-05 15:17
Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 09-02-05 16:06

Se krøniken

Godkendelse af svar
Fra : Christiania4eva

Dato : 28-01-07 14:16

Tak for svaret 3773.