/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
marsvineunger mangler hår
Fra : bredker
Vist : 712 gange
100 point
Dato : 17-01-05 13:04

vi har 1 hun med 3 unger (ca 3 uger) ungerne mangler håret i totter på ryggen det ser ud som om det er rykket ud, hvorfor går de det ???
der går en hun mere i samme bur (hunnerne har gået sammen i mindst 9 mdr.)

Kommentar
Fra : pavon66

Dato : 17-01-05 14:00

Hejsa

Hvis sygdom kan udelukkes, kan det sagtens være de voksne der gnaver i ungernes pels. Hvorfor de gør det er svært at svare på. Det kan både være kedsomhed, fejlernæring og/eller dominans.

Hilsen Laila
Pavons opdræt af Merino & Texel
http://pavon.dk

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-05 17:26

Du må vel have set, om de voksne er efter ungerne.
Og hvor stor plads har de at gå på?
5 marsvin kræver meget plads mindst 1 x 2 meter for at have plads nok, ellers kan det være derfor, de er efter dem.

Men det kan også skyldes hudsygdom eller utøj.
Så hvis det er de gamle der er efter dem, skal du have ungerne fra, ellers må du en tur til dyrlægen med dem.

mvh dova

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 17-01-05 19:44

jeg prøver at tage ungerne. og ser om det hjælper på pelsen.

Kommentar
Fra : idcka

Dato : 02-08-05 09:56

lad være med at fjerne alle de voksne.. u skal bare fjerne den anden hun.

Godkendelse af svar
Fra : bredker

Dato : 20-07-06 18:22

vist på tide at få dette lukket
problemet er gået i sig selv