/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
PHPBB-Forum
Fra : taliskoko
Vist : 546 gange
200 point
Dato : 17-01-05 12:44

Jeg roder lidt med PHPBB forum, men jeg får en fejlmelding:
Kode
Failed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 234
File : /customers/jensensitet.dk/jensensitet.dk/httpd.
www/forum/includes/emailer.php

Jeg har så kunne se i andre PHP-forum´s at de er et Host problem. Og spørgsmålet er nu, hvilke udbydere bruge I der arbejder i PHP og PHPBB.?????

Accepteret svar
Fra : rfh

Modtaget 210 point
Dato : 17-01-05 13:06

Du har en forkert opsætning af din mail funktion.

mvh
rfh.

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 17-01-05 13:17

citat fra PHPbb FAQ.html filen.

Citat
I keep getting Mail sending errors when I (or my users) post/send PM's/etc.!

This error will occur if phpBB cannot send mail. phpBB can send email two ways; using the PHP mail() function or directly via SMTP. Some hosting providers limit the mail() function to prevent its use in spamming, others may rename it or limit its functionality. In either case you may need to make use of SMTP. This requires that you have access to such a facility, e.g. your hosting provider may provide one (perhaps requiring specific written authorisation), etc. Note that if your provider requires authorisation we only support the simple AUTH method using plaintext username/password. We do not support secure sockets layer (SSL), POP3 send or any other method. Please see http://www.phpbb.com/phpBB/ for additional help on this matter.
If you do require SMTP services please do not ask (on our forums or elsewhere) for someone to provide you with one. Open relays are now things of the past thanks to the unthinking spammers out there. Therefore you are unlikely to find someone willing to offer you (free) services.

rfh

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 17-01-05 13:22
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-01-05 13:24

Hej rfh.

Jeg har fundet løsningen andetsted.

Løsningen er med B-one som udbyder:
Citat
Kan jeg sende mails fra min webside?
Hvis du ønsker at sende e-mails fra din web-side via et script kan dette naturligvis godt lade sig gøre. Her skal du bruge vores interne smtp-serveradresse: smtp1.b-one.net

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 17-01-05 13:26

Tak for svaret rfh.

Du kom ikke med svaret, men du var hurtig og er kommet med flere gode links.

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 17-01-05 13:35

Selv Tak.

Kender ikke noget til phpBB systemet, så jeg download lige det og kiggede i source-coden for filen 'emailer.php'

mvh
rfh