/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Starte en mobiltelefon/computer forretni~
Fra : Atifalt
Vist : 502 gange
50 point
Dato : 17-01-05 11:50

Hejsa!

Jeg ville høre om der er nogen her inde der har en mobiltelefon forretning eller en computer forretning og evt. kan rådgive mig lidt..
Jeg har overvejet at starte en forretning, men ønsker lidt info om markedet for det.. Samt andre relevante spørgsmål..

Hvis der er nogen der ønsker at hjælpe, må i gerne skrive til mig på atifalt@hotmail.com ...

Håber på at høre fra den rette, med et positivt svar!

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 17-01-05 13:41

jeg er ked af at sige det, men jeg tror altså ikke der er så mange der vil hjælpe en kommende konkurent igang...

Junior

Kommentar
Fra : Atifalt

Dato : 17-01-05 14:10

Nej okay det er så rigtigt.. Men markedet for computer og mobiltelefoni er jo stort.. Så et kunne være.. Men håber på at høre noget fra nogen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-01-05 14:15

Der er en hulens masse forretninger der dukker op og lukker igen ret hurtigt. Markedet er klemt af nethandel og stor konkurrence. Jeg tror ikke det bliver specielt nemt. Oftest er handel med netop disse produkter ikke impulskøb. Derfor ulejliger folk sig med at undersøge markedet grundigt. Det presser priser og avancer godt og grundigt ned.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 17-01-05 14:52

efter det er blevet så let at tjekke priserne på nettet bla. på forbrugerstyrelsens side, er der heller ikke særlig stor avance ved de valgte produkter. Jeg mødte for et par år siden en som solgte mobil tilbehør på markedspladser. han var lidt en brallerrøv og fortalte at de godt kunne sælge for op til 70000 i mobil gejl på de helt store pladser..men self. var det meget sjældent. på den plads vi var på, som er en af de mindste pladser solgte han ikke for mere end ca 15000. avancen er noget større på tilbehøret til mobilerne, det koster sq ikke mange øre at lave et cover til en nokia eller et head sæt..

Junior...

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 17-01-05 23:16

det er da svært at rådgive dig uden at kende dine forudsætninger. Hvad er dine bevæggrunde for netop at starte en sådan forretning. Hvor er den geografisk placeret. Er du faglig uddannet. Har du drevet forretning før. Hvordan er din forretningsplan. Er du selvfinansieret o.s.v. Alle forretninger lever med konkurrenter. Det afgørende er, at du har checket at der er et kundeunderlag, og at du har et produkt, der vil kunne gøre en forskel. Algtså kunne svare på hvorfor kunderne skal vælge dig. Du kan finde inspiration til at starte selvstændig virksomhed mange steder f.x. på www.virk.dk.
mvh
Jorren

Kommentar
Fra : Backstage

Dato : 09-02-05 00:12

Jeg vil ikke anbefale dig at starte en mobil/computerforretning med mindre du har et pænt beløb at investere 500.000 eller mere. Som en lille forhandler vil du skulle sælge med 2% avance for at måle dig med edbpriser.dk og mobilpriser.dk. Jeg har tidligere haft en computerforretning på nettet. Det er næsten umuligt. De store køber stort ind og sælger billigt og de sælger meget.
Så skal du starte så gør det som hobby. Og pas på du ikke brænder fingrende.
Hvis du tjener 100-200 på en computer til 6000 så er det det. Og så skal du give forbrugeren 2 års garanti og får ofte selv kun en 1 års begrænset garanti (fordi det er b2b). Det vil sige du kan miste mange penge hvis de går i stykker.