/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nægte at modtage E-mail ?
Fra : cccf
Vist : 728 gange
50 point
Dato : 17-01-05 11:21

Jeg bliver ved med at modtage Email fra adresser som jeg ikke kender med vedhængte filer, TDC skriver at der er virus i.
Kan man ikke slette disse adresser så de ikke kan sendes igen til mig ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 11:30

hvis du har tdc så gå ind i deres webmail først og slå fælles spamfilter til - det begrænser det hele en smule.
Du kan ikke gøre meget hvis det er fra sider der desværre har nuppet din adresse - men du kan jo forsøge at oprette blokeringer for disse også i webmailen - så er der ikke så stor cjance for at de når frem til din pc.
http://mail.tdconline.dk/

Men - spam er filans svært at komme af med - håber mit forslag dog kan minimere det lidt

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 17-01-05 11:39

ps.. tdc´s fælles spamfilter udelukker et utal af uvelkomne mails - og deres personline spamfilter virker fint - der kan du sætte adresserne ind på dem der så stædigt kommer igen trods alt

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 17-01-05 11:53

Nu har jeg gjort som du sagde og slået de filtre til hos TDC.
Når jeg nu har gjort dette og har Norman antivirus indstalleret er der så nogen fordel ved at hente servicepakke 2. ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 11:57

kører du xp så er sp2 næste et must

ps kører du både norman antivirus og firewall - så slå en af dine firewalls fra - det er ikke altid godt at bruge to

Kører du kunmed norman antivirus er der ingen problemer i det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 12:00

atter et ps - husk at opdatere din pc - slå automatisk opdatering til ( du kan vælge kun at blive informeret - eller om din pc skal hente og installere )

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 17-01-05 12:00

OK. det gør jeg.

Kommentar
Fra : jrkok

Dato : 17-01-05 13:12

Uønsket mail er spam. Download superprogram på www.spamfigter.com - det er gratis for private.

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 17-01-05 15:22

du kan også gå under outlook express>meddelse>bloker afsender
men det kan man blive ved med har selv haft samme problem standsede først dengang jeg fik ny udbyder
det er nogen der opsnapper andres addresser og sender email i deres navne,fik selv en fra >navn<@dfdstransport.dk engang og ringede og spurgte hvorfor de sendte email til mig med virus i ,snakkede med manden han havde ikke engang mit navn i adressekartotekket så han vidste ikke hvorfor der blev sendt virus fra hans email,men han lovede at tjekke med deres edb ansvarlige.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 15:25

ja det er en jungle uden ende phg1...... men nogen får for meget og andre slet ikke

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 17-01-05 16:18

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 18:32

håber det løste lidt af det