/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundetræning af amstaff
Fra : Victoria_M
Vist : 2154 gange
70 point
Dato : 16-01-05 23:15

Hejsa

Vi har endelig - efter et stykke tids søgen - fundet den rette amstaff tæve. Vi får hende om fem uger, så vi glæder os vildt og kan ikke vente. Det vi vil høre jer om, er om der er nogle som kender gode hundeskoler, hvor der ikke bliver set skævt til denne race. Vi havde en del dårlige erfaringer med hundeskoler med vores tidligere amstaff, eftersom enkelte havde fordomme for denne race. Håber i kan hjælpe.

Victoria

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-01-05 11:07

hvor i landet ?? det ville sikkert hjælpe lidt

Kommentar
Fra : Victoria_M

Dato : 17-01-05 13:27

Ja forresten det glemte jeg helt...Vi bor i København, men vi har bil så det behøver ikke være lige i nærheden, men heller ikke for langt væk.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-01-05 14:23

http://www.amstaffnetwork.dk/Nyheder2002.html ligger i århus men det kan være de kan hjælpe med en special club i københavn

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-01-05 14:30

Tillykke med det nye "barn"!
Sandsynligvis skal I jo besøge den lille pige en række gange inden I får hende hjem. Så har I mulighed for at snakke med opdrætteren om pigens skolegang og uddannelse.
Det er altså en god idé at have en nær kontakt til opdrætter -både før og efter adoptionen.

Du skriver, at I har dårlige erfaringer med hundeskoler til jeres sidste amstaff. At enkelte havde fordomme mod denne race.
Hvis ikke det ligefrem er træneren, der har fordomme, så kan I ikke gardere jer. For man kan jo aldrig på forhånd vide, hvilke hundeejere, der melder sig til kurset.
Og det gælder nok for alle kurser. -Måske lige bortset fra specialkurser for racen.

Der er nok kun én måde, I kan komme fordommene til livs. Og det er ved at opdrage jeres lille nye pige til et levende bevis på, at medierne tager fejl. -Allerbedst ville det jo være, om hun kunne blive virkelig berømt, -som redningshund eller top lydigheds- eller agilityhund.

Og selvfølgelig skal I selv øjeblikkelig stoppe ethvert tilløb til dominans overfor andre hunde... Men det ved I jo sikkert godt.

Find ud af, hvad I vil lave med jeres lille nye pige, og tilrettelæg træningen efter det.

Kommentar
Fra : KennelKipler

Dato : 17-01-05 18:57

Jeg kan anbefale dig Amagerlands(Amager), det er et sted med specielle hold for bla. amstaffen, dogoen, bulldoggerne etc. Når man så har vist at man kan finde ud af at håndtere sin hund, på en fornuftig måde, så må man hjertens gerne rykke videre på hold med alle de gængse racer.

Ellers er der Kæledyrskompagniet(Lyngby), der har jeg selv gået med 2 af mine, og også købt mig til ene timer. Passede min mands arbejde med træningstiderne, gik vi der stadig.

Rødovre Brugshundeklub tager også gerne amstaffs.

Men det er en rigtig god idé at se sig om allerede nu, for det er ikke alle klubber som vil have amstaffs ind.

Hvis DTK har noget træning i nærheden af jer, så er det også en god mulighed, for det er jo dér racen hører til.

Tillykke med hvalpen, må man spørge hvor den er fra?

MVH Marie.
www.kiplers.dk

Kommentar
Fra : Victoria_M

Dato : 17-01-05 19:34

Mange tak for alle svarene...Nu har vi ihvertfald nogle konkrete steder at gå efter. Det er vi rigtig glade for.

Til KennelKipler - Vi har en bekendt, hvis tæve netop lige har fået hvalpe. Faren har stamtavle, men det har tæven ikke. Vi skal kun have den som familiehund, så selvom det ville have været rart med en stamtavle fandt vi det ikke nødvendigt. Vi kender begge forældrene og ved at de begge er ægte samt dejlige familiehunde med et virkelig dejligt og roligt sind. Og det er i vores øjne det vigtigste. Samtidig bor de lige rundt om hjørnet til hvor vi bor, så vi har rig mulighed for at besøge hvalpene så ofte som muligt og se under hvilke omstændigheder de vokser samt hvordan de bliver præget.

Hilsen
Victoria

Kommentar
Fra : ForeverYoung

Dato : 25-01-05 09:29

Hej Victoria.

Jeg er selv ejer af en Am Staff som er et dejligt familie medlem. Jeg kører vagt tjeneste og har den altså derfor både som brugshund og familie hund, jeg har en lille søn og de 2 er uadskillelige. Nu ved jeg ikke om i har børn, men hvis i får er det nemlig også specielt vigtigt at hunden kan affinde sig med børn i familien.
Jeg har selv både set og hørt om sørgelige historier vedr. ejere af am staffs som desværre ikke formåede at opdrage og træne denne hund korrekt, for det ER en speciel hund og man må ikke glemme dens racehistorie og man må derfor være konsekvent.
Efter en del tids søgen og tonsvis af læsning overalt vedr. denne race fandt jeg frem til en ung gut som tilfældigvis bor her i danmark og han har gennem hele livet til trods for han er ret ung, beskæftiget sig med denne race udelukkende næsten. Og han ved simpelthen ALT om denne race og har iøvrigt hjulpet mig selv med træning af min hund, jeg kan fortælle dig at jeg stod målløs over nogle af de resultater han kunne frembringe på meget kort tid og det specielle bånd han opbygger med en hund som nok mest kan betegnes som noget uforklareligt. Da jeg stod og overværede det tænkte jeg mest af alt på filmen "hestehviskeren". Ham burde du prøve at tage kontakt til, han kan HELT sikkert hjælpe med alt hvad du/i vil vide og have hjælp til vedr jeres am staff.
Hvis du bruger det program der hedder MSN messenger burde du tilføje ham til din liste der. Tilføj : GhostDon@gmail.com
Eller email ham på samme adresse.
Han hedder iøvrigt Jimmy.

mvh
ForeverYoung