/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Logon-problem med Win XP Home
Fra : bennymanden
Vist : 907 gange
100 point
Dato : 16-01-05 17:32

Hejsa.
Jeg var ovre hos min nabo, hans pc kommer med følgende meddelelse når den bliver tændt og han forsøger at logge på:
"Et problem har forhindret Windows i at kontrollere licensen til denne computer korrekt.
Fejlkode: 0x80040017"
Han bruger Windows XP Home Edition, det er en nyere Pc med win forinstalleret og han har kun en recovery-CD.
Vi prøvede at starte med CD´en i, men under reparationen var der flere filer som ikke kunne installeres bl.a. "wpa.dbl" og "netpschd.inf" - vi fortsatte uden at installere disse, der var i alt 4-5 stk. Ved ca. 48 % stopper installationen så helt og det kommer en meddelelse om en alvorlig fejl.
Installationsprogrammet kunne ikke installere produktkatalogerne. Dette er en alvorlig fejl. Der er muligvis flere oplysninger i installationslogfilerne.
Hvad gør vi nu ? Det er vel ikke muligt at formatere og geninstallere fra den CD ?
Gode råd af enhver art er særdeles velkomne.
hilsen Benny

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 16-01-05 17:36

Du kan sagents " formatere " fra en recovery cd...

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 16-01-05 17:37

har han været på nettet og reg. sig hos MS?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 16-01-05 17:37

Den recovery CD har alle de drivere som comp skal bruge - men den kræver at der er noget af det gamle i comp - så slet ikke harddisken.
Kan i gå ind i fejlsikret tilstand (F8) og rykke tilbage til et gendannelsespunkt.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-01-05 17:42

Hvad er det der med F8 emesen ? Hvornår trykker vi på den for at komme i fejlsikret ? Problemet med at bruge et gendannelsespunkt er jo at vi slet ikke kan logge på. Godt du skriver det med ikke at slette, det var det jeg mente med at det ikke duer at formatere når man ikke har en installations-CD, er det ikke rigtigt ?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 16-01-05 17:44

under opstat

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 16-01-05 17:51

fik sendt lige hurtig nok
du trykker F8 under opstaRt, kan du fortælle hvilken pc der er tale om (Dell, ACER ...) ??
nogle producenter har lagt noget ind på harddisken så man kan sætte sin recovery-CD i, derefter lukke ned og genstarte med 1 boot på cd-rom drevet.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-01-05 17:59

Det er en Fujitsu Siemens - problemet er nu, at når vi lukker dialogboksen, som giver den meddelelse jeg omtaler sidst i mit spørgsmål, så genstarter PC´en og en blå skærm fremkommer hvor der foroven står "....installationen fortsættes..... så går der et øjeblik med den sædvanlige skærm under installation hvorefter det hele starter forfra, altså med dialogboksen med den samme meddelelse osv...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-05 18:30

Er der tilsluttet noget efter at den er købt.
Comp skal være som da den var ny når recovery CD bruges.
Men det er ikke sikkert den kan starte i fejlsikret nu hvor der er påbegyndt recovery.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-01-05 23:53

Mig bekendt er der kun isat et andet grafikkort, han bruger sin PC meget til billeder og film, resten er vist via USB - ekstra lyd, ekstra harddisk osv.
Men alt dette er ikke tilsluttet på nuværende tidspunkt, kun comp og så til nettet via Bredbånd.
Men han har ikke været hjemme i aften, så vi får se i morgen, jeg vil forsøge mig lidt under alle omstændigheder.
Når jeg ved noget mere vender jeg tilbage. Tak indtil nu
Det er længe siden jeg har oplevet kandu. så langsom som i aften, og adskillige gange med "det rokkende kartoteksskab" ..... filen du leder efter findes IKKE
mvh Benny

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 04-02-05 00:31

Tak for svaret emesen. ...... så fik vi det klaret i aften, han har været i Tyskland siden nytår, den gode mand.
Efter et par forsøg kom vi ind i ´fejlsikker tilstand´ og det lykkedes at gendanne fra den 3. december.

så alle er superglade, den kører fint igen.
Tak for hjælpen "dengang" emesen

god nat mvh Benny