/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
LAN-forbindelsen forsvinder
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 1093 gange
50 point
Dato : 16-01-05 15:28

Når jeg starter computeren er LAN-forbindelsen forsvundet. Under netværksforbindelser er der en stor gul advarselstrekant hen over LAN-forbindelsen. Jeg har prøvet at reparere forbindelsen og deaktivere/aktivere hvilket løser problemet. Men kun indtil næste gang jeg tænder computeren. Jeg bruger Win XP og har ADSL gennem Tele2.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-01-05 15:33

forstår ikke helt hvad du mener ?????????

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-01-05 15:42

Så er det at vi gerne vil have lidt flere oplysninger:
Er du koblet direkte til bredbåndsmodem?
Er du koblet via en "Router", "Switch" eller "Hub"?
Har du Firewall tilsluttet?
Har du flere maskiner på nettet?

(Har du overvejet at skifte fra Tele2 til andet selskab)

Har du tænkt på at spørgsmålet er nemmest at besvare, når du kommer med fyldestgørende oplysninger?

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 16-01-05 15:46

Jeg bruger Speadstream 5100 adsl-modem, har zonealarm-firewall, kun 1 maskine tilsluttet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-01-05 15:51

det kan altså være så enkelt at du bare generer dig over den trekant og den er der når du har lukket din pc - der står sikkert noget med deaktiveret med firewall - det lyder jo som om du kommer på nettet når du vil ikke ??????????????

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-01-05 15:54

xp2 ikke

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-01-05 16:11

Bruger du både zonealarm og XP's firewall?
Prøv at deaktivere dem begge, og se om problemet stadig spøger.
Prøv så på skift at slå den ene og den anden firewall til, så du kan konstantere om det er det der er din hindring.
Ved kørsel med to firewall's på samme tid, kan give nogle underlige reaktioner.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-01-05 16:18

Hvis problemet løses ved at deaktivere/aktivere kunne det tænkes at der er problemer med netværkskortet eller driveren. Netværkskortet er vel ikke tilsluttet med USB?

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 16-01-05 21:46

jeg havde samme problem det var net kortet der var gået i stykker det sidder på bundkortet , jeg købte et alm net kort og satte i computeren og deaktivere det gamle så nu kører det igen

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 17-01-05 07:21

Problemet opstår nu hver gang computeren tændes. Jeg kan ikke komme på internettet. Nogle gange løses problemet ved at deaktivere og bagefter aktivere lan-forbindelsen. Andre gange er løsningen at reparere forbindelsen. Jeg bruger kun zonealarm. Netværkskortet er ikke tilsluttet med USB.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 17-01-05 11:11

Du må prøve med et andet netværkskort.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 30-01-05 21:49

jeg lagde sp2 ind i aftes, siden da er der kommet et gult trkant over lan forb. der står : begrænset eller ingen forbindelse, det fatter jeg heller ikke en skid af ellers virker pc vist godt nok har en adsl hos tdc 512

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-05 21:56

Noget tyder på, at DHCP funktionen ikke virker ordentligt så den ikke kan kontakte DHCP serveren for at få tildelt en IP adresse eller også er netkortet defekt eller hænger med standard IP adressen.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 30-01-05 22:09

hej bjarneD
ja men skulle denne fejl opstå fordi man lægger sp2 ind skulle netkortet blive defekt af det ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-05 22:13

Det har intet med SP2, at gøre. Efter opdateringen vil visse ting blive vist anderledes.
Hvad får du frem hvis du i Kør skriver:
cmd
klik Ok
skriv i prompten;
ipconfig/all
tast enter

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 30-01-05 22:26

der står dhcp ikke aktiveret ippp netværk, i øverste er den aktiveret

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-05 22:33

Så kunne man gætte på, at TCP/IP protokollen ikke er sat til automatisk at finde IP adresse eller, at der ikke er adgang via router/hub/switch for eksempel fordi der er monteret cross-over kabel hvor der ikke skal være det eller omvendt. Der er flere muligheder. (Hvor mange spørgere er der nu?)

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 30-01-05 22:34

hej bjarneD hvorledes kommer jeg ud af den kasse under cmd jeg er inde på

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-05 22:36

skriv exit - Enter

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 30-01-05 22:37

hej bjarne det er mig igen igen du anviste mig en vej ind i reg basen eller hvad kør cmd
ipconfig/all jeg har beskrevet hvad der stod hvorledes kommer jeg ud af kassen igen ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-05 22:42

Jeg har selv haft lidt af de samme problemer her i week-end'en og de kom udefra fordi jeg fik en IP adresse for lidt tildelt og så kan nummer to enhed der logger på ikke få tildelt en adresse og da problemet var løst hos udbyderen hang IP adressen i netkortet så den ikke kunne tilpasse sig den tildelte, men da jeg har et deaktiveret netkort i maskinen satte jeg bare netværkskablet til dette efter aktivering og så var forbindelsen der med det samme ellers skulle jeg have ventet i op til 45 minutter for at den skulle slippe (eller lave farlige trick).
På min XP maskine med SP2 kom den gule trekant frem og forsvandt da der blev hul igennem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-05 22:45

Det er ikke en registreringsdatabase du er inde i, men en kommandoprompt, der laver det samme som DOS prompten på de gamle styresystemer.
Man lukker en kommandoprompt ved at skrive exit efterfulgt af tryk på Enter knappen.
Der står for eksempel: C:\WINDOWS\system32>

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 31-01-05 17:01

hej bjarneD med flere tak for den gode support ang. lanforb. det har noget med sp2 at gøre sagde de hos tdc support et flueben skulle fjernes i lan boxen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-05 17:40

dhmoelsted>>Kunne du ikke komme det lidt nærmere så andre kunne have glæde af løsningen.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 31-01-05 18:35

HEJ bjarneD MF.
Ja så selvfølgelig deler jeg gerne ,TDC sagde : KONTROLPANEL internetforbindelser højreklik på lanforb.egenskaber fjern flueben i giv besked når denne forb. har begrænset eller ingen forb. så genstart
håber nogen kan bruge det , bjarne D kunne du så ikke fortælle mig en bærbar pc der ønskes en alm. mus kan man blot købe en med usb stik og sætte det i , eller en trådløs der skal der da en anordning i usb stikket der så modtager signalet fra musen, dvs der rager en tingest ud i siden har jeg ret min kone har just købt en bærbar har man ikke prob. så får man det.
mvh hans

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-05 19:12

Jeg ved ikke om jeg forstod dig rigtigt, men der er normalt ingen problemer ved at tilkoble en ekstern mus på en bærbar. Man kan faktisk stadig bruge touch pad eller hvad der er samtidig. Trådløse mus kani sig selv volde problemer på grund af forstyrrelser og infrarøde er også sårbare over for mangel på hukommelse.

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 31-01-05 19:43

Tak for svaret BjarneD. Det "glæder" mig at andre også fik problemet. Jeg skiftede netkortet. Problemet fortsatte, men kun i kort tid. Så forsvandt det lige så hurtigt det var kommet. Måske har det haft noget med manglende adresser at gøre?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-05 19:52

Rart at du er på igen og jeg er ret sikker på, at det har løst sig selv fordi netkortets IP adresse frigøres af sig selv efter et stykke tid.
Hvis jeg kender den korrekte IP adresse på den dynamiske IP indtaster jeg den og får på den måde kortets IP frigjort hurtigt, men man skal lave den om til automatisk hurtigst muligt fordi man ellers bliver hægtet af igen hvis adressen skifter.
Jeg har noteret 3 forskellige IP adresser hos mig selv over week-enden og det skyldes nok fejl i TDC's net da det er usædvanligt.
Man kan frigøre en IP adresse ved at afmontere kortet mens computeren kører, men det er ikke noget jeg vil tilråde da det kan beskadige temmelig meget hvis uheldet er ude.