/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
firewalls.
Fra : ib2650
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 16-01-05 14:46

hej og fortsat god søndag

jeg kunne tænke mig en orientering vedr. windows firewall contra sygate evt andre.,
fordele og ulemper
kører xp. pro sp.2 total update virusfri pt., men synes der er begrænsninger i windows firewall
hva mener i

hilsen ib.,

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 16-01-05 14:51

Jeg formoder at du bruger PC-Cillen ? hvilket er et godt program, da det netop er bygget til din pc.
Det er gratis, og det er dit eget.
Jeg ville lade det være som det er nu, og bare bruge Firewallen fra SP2 istedet.
Det er ikke godt at havde 2 Firewalls på.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-01-05 14:52

min personline mening : windows er ok - men jeg kan ikke fordrage at man ikke kan følge med (synligt)
sygate ok - netop fordi den er aggresiv og man kan følge med

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 16-01-05 14:52

som hjemmebruger mener jeg at Windows er ret god da den ikke kræver det store kendskab til firewall opsætning, og nu da windows aligevel bestemmer det hele så hvorfor ikke tage dette med.
som "nød" vil man gerne selv bestemme over sin pc så der er nok bedst at have en der kræver langtidsopsætning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-01-05 14:53

Trinethk - pc-cillin gratis ???????????????

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 16-01-05 15:06

miritdk< Jeps. Den føgler med til dit bundkort. Og man har derfor betalt for den.
PC-cillen er lavet til Windows xp pro og indenholder derfor alt hvad du skal bruge.
Norton og panda har en masse ekstra programer som man egenligt ikke har brug for.
Hvis man henter SP 2 og bruger firewallen derfra, og lukker Pc-cillens er man godt kørende.
Men der er jo 1000 meninger om antivirus programmer.... Men det her bruger jeg.
Før havde jeg Norton.
Foresten har jeg også Ad-aware som jeg køre dagligt. Jeg har enu ikke haft en virus.
7 9 13

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-01-05 15:11

Trinethk - et er at den er lavet til xp - men det er altså ikke alle der har den

Tror du har fået den med i købet med licens for en periode - ikke ???? Det er ikke unormalt hvis det er en OEM pc du kører jo

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 16-01-05 15:24

miritdk < Det har du jo egenligt ret i, det er ikke alle mobo hvor der medfølger pc-cillin, men hvis det gør, er det godt at bruge.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 17-01-05 10:49

trinethk
nej din formodning var ikke rigtig ikke alle mobo har pc cille instaleret,så en uddybning af ulemper ved windows firewall var hvad jeg ¨ønskede
ib

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-05 22:02

den største ulempe som jeg ser det er at alle "de grimme" der vil ind bekæmper først en windows firewall, dette måske fordi de mener at bill er blevet for stor og ønsker at "drille" ham og hans værk

Godkendelse af svar
Fra : ib2650

Dato : 18-01-05 16:53

Tak for svaret computersmeden.