/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Udregning af Kj/Kcal.
Fra : geu
Vist : 1294 gange
100 point
Dato : 16-01-05 14:12

Hvordan kan man regen mængten af Kj/Kcal ud i eks. en hjemme lavet leverposteg???

Kommentar
Fra : Weird

Dato : 16-01-05 14:39

Du fx. tage i A-Z eller Føtex of købe: Kalorie Tabellen

Her kan du se Kj/Kcal indhold i alle varer, så bare regne ud hvor meget du har i af de forskellige ingredienser

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 16-01-05 16:32
Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 50 point
Dato : 16-01-05 17:38

det rigtige indhold kan kun findes ved at sende leverpostejen til analyse hos levnedsmiddelkontrollen
Sådan en analyse koster nok ca. 2750 kr. hvis du kun har lavet 150 gr. så skal du ikke regne med, der er noget tilbage efter undersøgelsen, som er en destruktiv analyse.
Indholdet af de varer du bruger siger heller ikke så meget endda, fordi der forsvinder både vand og fedt ved opvarmningen.Du kan kun gætte dig lidt frem, ved at se hvad købte leverpostejer indeholder, og tro på at din leverpostej, ligger i samme område. omkring (10%)

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-01-05 17:41

Du skal ikke spilde tid på at lede i A_Z

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-01-05 17:43

Ok de 10% er fedtindhold Ca

Kommentar
Fra : kokkeluna

Dato : 07-07-05 15:21

du kan finde mange gode tabeller og oplysninger om den slags på fødevaredirektorates hjemmeside..! bla. den lille levendsmiddels tabel med protein, kulhydrat, fedt (mættet og umættet), energi osv.

det direkte link til tabellen:

http://www.foedevarestyrelsen.dk/FDir/Publications/2003014/Rapport.pdf

ellers er det bare www.foedevarestyrelsen.dk, hvis du søger anden information

hilsen Luna

Godkendelse af svar
Fra : geu

Dato : 06-01-06 17:13

Tak for svaret valde..