/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Internet via lokal netvæk
Fra : sus1234
Vist : 633 gange
100 point
Dato : 21-08-02 21:35

jeg har to computere een med XP som styresystem denne har 2 net kort en til modemet og et til den anden computer som køre med 98! lokal netværket virker fint men men hvordan får jeg internet på 98 maskinen??
Sus

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-08-02 21:51

I den med windows 98 sætter du den til at have den maskine som har win xp til gateway og dns server og husk at de skal have forskellig ip-adresse, men være medlem af samme arbejdsgruppe.

Accepteret svar
Fra : LEXeBus

Modtaget 110 point
Dato : 21-08-02 22:12

I Windows XP er der mulighed for at lave et lokalt netværk, med din XP som gateway or firewall for din Win98 maskine. Det er faktisk meget let, gør som følgende:
Klik med højre musetast på: Andre Computere på skrivebordet -> vælg "Egenskaber".
I venstre side af vinduet der åbnes er der et punkt der hedder "Konfigurer et hjemme- eller mindre kontornetværk". Klik på det. Nu starter der en guide der hjælper dig igennem din konfiguration. Du skal vælge hvilket netværkskort du bruger til internet, og hvilket du vil bruge til lokalt netværk, altså hvilket netkort du har forbindelse til din Win98 maskine med. Til sidst kan du oprette en diskette til konfiguration af din Win98 maskine med. Den putter du i den, og du er på.
Det kan være nødvendigt at konfigurere XP's indbyggede firewall hvis du har brug for andet end andgang til websider fra dine PC'er, men det er jo en helt anden historie. Siden som e.p. refererer til, er også god, men svært er det ikke når bare man ved hvor man finder denne guide.

/LEX

Kommentar
Fra : Idler

Dato : 22-08-02 11:43

Eller du kan bare downloade Sygate Home Network som installeres på de 2 maskiner http://www.simtel.net/autodownload.html?mirror=134&product=56178&key=00f1b255a27c72f6b9c2

Godkendelse af svar
Fra : sus1234

Dato : 22-08-02 20:05

til alle andre så nemt kan det gøres!!
Tak for svaret LEXeBus.