/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Yahoo mail
Fra : yearhouse
Vist : 551 gange
120 point
Dato : 16-01-05 13:43

Jeg kører med Yahoo mail. Hvergang jeg trykker på et mail-link bliver jeg automatisk sat videre til Outlook Express.......Hvordan undgår jeg dette?. Ligeledes har jeg en tast på tastaturet.......og det er desværre det samme.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-05 13:46

benytter du din Yahoo mail fra OE så sæt den til standard

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-01-05 13:48

du er kommet til at sige ja til at din yahoo-mail skal være default - og skal så sætte den til ikke at være det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-01-05 16:11

altså - funktioner - konti - marker yahoomail - fjern ....... så er den væk men kun hvis du vil have yahoo mail for sig selv - altså bruge den ved at logge dig ind på nettet og ikke via dit mailprogram .

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 17-01-05 10:03

Jeg véd intet om dette mailhalløj......Jeg anvender bare Yahoo mail uden OE eller noget. Når jeg f.eks anvender messenger og vil sende en mail, åbner OE automatisk. Det ville da bare være mere smart, hvis det var min Yahoo

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 11:22

yearhouse - når du skriver at du anvender yahoo mail uden OE - jamen så passer det jo ikke helt - for åbner den i OE så har du sagt ja til at den skal anvendes som standart - dermed i OE. (det er jo OE den går ind og integrerer sig med - som du selv skriver).

Hvis du vil sende en mail fra yahoo mail - udenom OE - skal du gå ind i selve yahoo mail og bruge den derfra skriv/compose !!!!

hvis du nu opdaterede din yahoo messenger så ville der ikke være den helt store irritation over det du omtaler - for jeg tror du sidder med en lidt ældre version og dermed har mulighed for at sende mails ved at højreklikke på et navn på listen. Gør du det - opdaterer den - så kig godt efter hvad der står under downloadningen og sig NEJ til at yahoo mail skal være din default mail

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 17-01-05 12:46

Kære Miritdk
Jeg bruger ikke YAHOO messenger, men blot msn.......Muligvis forklarer jeg ikke så godt. Men nu har jeg f.eks indlæst Office 2000, så nu er det Microsoft Outlock som kommer frem i forskellige anledninger........og den kan jeg heller ikke sende eller modtage fra.........
hvordan Yahoo eller andre skulle være "en del af det", har jeg ikke forstand på. Jeg forestiller mig bare, at det er forskellige mailprogrammer.

Venligst
TOM #@;-(

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 12:51

Fra : yearhouse Send til en ven Dato : 16-01-05 13:43

Citat:
"Spørgsmål : "Yahoo mail"

Jeg kører med Yahoo mail. Hvergang jeg trykker på et mail-link bliver jeg automatisk sat videre til Outlook Express.......Hvordan undgår jeg dette?. Ligeledes har jeg en tast på tastaturet.......og det er desværre det samme. "

altså - ihhhhhhhh - du er da heller ikke nem at finde ud af

Hvis du går ind på din udbyders side - mon ikke du kan finde en vejledning til hvordan du skal sætte dine mails op så ???????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 12:53

og...... ja - msn/hotmail - yahoo osv osv er da forskellige mailprogrammer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-05 15:55

TDC mail
Yahoo
Hotmail
Er alle sammen mail adresser (mail udbydere)
De kan også "køres" fra eks. outlook Express sådan:
http://www.kandu.dk/dk/tip/10330
Den mail-adresse som sættes til at være default/standard vil sansynligvis også
blive brugt når der skal svares på en hjemmeside.
Med mindre der er lukket af for denne service.

bruger du outlook express
står den til at være standard
hvilken mail-adresse bruger du eks. xxx @ hotmail dk (skriv ikke adressen her )
har du andre mail-adresser

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 17-01-05 16:22

Grin i bare ad mig.........jeg har brede skuldre *g*
Emesen: min mail adresse er såmænd -----@yahoo.dk

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 120 point
Dato : 17-01-05 16:43

Ok - så kommer måske svaret på dit spørgsmål.
Der skal et mail-program til at sende/modtage mail.
yahoo er ikke noget mail-program.
Yahoo og andre kan enten "køres" via webmail fra en hvilken som helst comp
eller lægges ind i et mail-program.
der kan ligge flere mail-adresser fra forskellige udbydere i eks. Outlook Express
Der kan være flere mail-programmer i samme comp men kun et er standard
Det mail-program der er standard vil åbne ved at trykke på en hjemmesides "send mail"

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 17-01-05 16:53

Tak for svaret emesen......Dér lærte jeg noget nyt.
Jeg hedder jo ikke TOM uden grund........................

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-01-05 17:05

Heldigvis lærer vi alle noget nyt hver dag...............måske.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-01-05 18:38

godt du kom videre yearhouse - og godt emesen kan bøje i neon

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 18-01-05 06:23

Tak for din omsorg Miridk...Emesen bøjede det ud i et FOR MIG forståeligt neon.......uden at jeg føler mig helt til grin.

endnu engang tak ,-)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-01-05 10:34

yearhouse - det er jo forståelsen det komme an på -