/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
hønsesalat uden asparges
Fra : liseaa
Vist : 1329 gange
150 point
Dato : 16-01-05 13:20

Jeg kogte en kylling i går og vil gerne have et bud på hvordan jeg kan få noget lækkert ud af den i dag?? Helst koldt!
Asparges er desværre bandlyst hos os...

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 16-01-05 13:26

Du kan lave kyllingesalat. Skær kyllingen ud i små stykker og put det i en blanding af lidt mayonaise krydret med karry, salt og peber, pyntes med hakket æg (hårdkogt) og lidt grønt efter smag, resten af ægget kan hakkes og puttes i salaten.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-01-05 13:33

Lav ½ liter grønsagbuillon, evt m. en terning. Lad den køle ned. Tag ca. 200 g. Let Mayonaise hak et Chalotte-løg og et fed hvidløg fint og bland det op i Mayonaisen. Brug den kolde bouillon til at gøre kryddermayonaisen lidt mere flydende. Smag til med salt og peber. Skær kyllingekødet op i tern (ikke for små). Skær 1 grøn peber i tern og bland det hele sammen. Serveres koldt til lun flütes. Pynt gerne med tynde tomatskiver (uden kerner) Og friske blade af Basilikum.
Velbekomme. Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-01-05 13:34

Kyllingesalat.
400 gram kylling.
Ananasringe.
1 rød peberfrugt. i strimler
Champignoner. i skiver
Salat i strimler.

Dressing :
Mayonnaise.
lidt citronsaft.
1 teskefuld sennep.
1 ½ deciliter flødeskum eller cremefraiche.
krydderier: chili, paprika eller lignende.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-01-05 13:34

I og med at din overskrift lyder på hønsesalat uden asparges - jamen så kan du jo bruge for eks champignon i stedet

en lækker salat med kyllingestykker og æg med "kaviar" og lidt feta er jo også en mulighed

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-01-05 16:59

Kom kyllingestykkerne i en god blandet salat.

Du kan også riste/stege større kyllingestykker på en grillpande/pande og komme krydderier på.

Brug kyllingen til Wokmad.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-02-05 13:50

Hej igen liseaa. Synes du ikke at du fik nogle gode svar? Hvis du gjorde, skulle du nok lukke dit spørgsmål.
Ved du ikke hvordan man gør det, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse spørgsmålet og svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at det er lukket. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne