/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
At brænde en film
Fra : biltyve_stinker
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 16-01-05 13:11

Jeg har lige et spørgsmål.
Min DvD-brænder er af mærket NU (aner ikke om det er godt eller hvad, købt i Bilka for ca. 3 mdr siden for 500 kr.)
Der fulgte en DVD+RW med som jeg prøvede at brænde en af mine film over på, uden problemer, den blev helt fin, brugte clonedvd 2.
Derefter købte jeg 25 tomme dvd+r hos billigmedien, men når jeg vil brænde en film vil den ikke skrive til dvd'en, hvorfor ikke?
Jeg kan godt lave backup og den slags på skiverne, men jeg får en meddelse der hedder "fejl ved skrivning til video dvd: Writedvd 10 5

Hvad sker der???

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 16-01-05 13:20

Hvilket brænderprogram bruger du?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 16-01-05 13:49

hvilket format understøtter din brænder ?? se evt på dem der var med ved køb DVD+ eller DVD-

Forskellen Dvd-r og Dvd+r er, hvis man fx. skal se den film man lige har brændt på sin brænder, skal man huske at trykke close session hvis man brænder på dvd+r og skal se den på en anden afspiller. Dvd-r er også et mere udbredt format, dvs. at alle afspiller understøtter dvd-r, hvorimod færre understøtter dvd+r.

Der er lidt forskel på dvd+/- læs evt
http://www.cdmediaworld.com/
http://www.videohelp.com
http://www.proactionmedia.com/images/dvd-r-rw.gif

Kommentar
Fra : biltyve_stinker

Dato : 16-01-05 13:52

Jeg bruger enten clonedvd2 eller nero.
Den understøtter dvd +r
Jeg brændte en film på en +rw og det gik helt fint, men den vil ikke brænde på +r
Den vil slet ikke have noget at gøre med dvd -r

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 16-01-05 15:59

Jeg plejer at bruge dvd decrypter- den bruger jeg når jeg ligger en film ind på min HD
så bruger jeg Dvd shrink - mange film er jo for store til en alm. dvd skive
Nero til at brænde med..
dvd decrypter og dvd shrink er gratis programmer og du har jo nero, så prøv da om ikke det virker..

Junior

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 16-01-05 18:13

Prøv at opgradere din NERO til nyeste tilgængelige version du har licens til. Du kan også prøve at flashe din BIOS i dit dvd-drev, MEN GØR DET FRA EN DOS-SESSION (jeg har lige fået en dvd-brænder fra MSI ødelagt fordi windows lige skulle foretage sid et eller andet mens jeg var ved at skrive til drevets bios => nyt drev --- 450 kr. Der er ingen garanti der dækker når det går galt). Jeg formoder naturligtvis, at du ligesom alle os andre kun laver lovlige dvd skiver. Når du skal lave en DVD film, skal filerne placeres på en ganske bestemt måde på skiven. det er altså en god ide, at bruge et authering program der kan dette, medmindre det blot er en rå kopi du vil lave. Her kan du bruge f.eks. dvdauther med tilhørende GUI (gratis) eller TMPGencoder's authoring-tool (30 dages gratis prøveversion). Nero kan også gøre det for dig, hvis du anvender ver. 6 eller højere, men jeg ved ikke, hvordan den "tér sig", hvis man bryder standarderne for DVD film. Du kan læse meget mere på http://www.videohelp.com . Sitet er på engelsk, men de har rigtigt mange gode og grundige guides til alt indenfor dvd-, vcd- og svcd produktion

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 26-01-05 16:22

Prøv dette : www.drvupdate.com Download programmet og installere det. Så kan du opdatere din firmware.