/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gulvplade/vægplade til brændeovn søges..
Fra : Bragesvej
Vist : 2241 gange
50 point
Dato : 16-01-05 12:46

Jeg skal bruge en Vægplade i metal til min brændeovn, da der bliver meget varmt bag brændeovnen,
hos en pejsemester koster de ca 600kr hvad jeg ikke vil give for en ski.. metalplade, kender i nogen steder på nettet
sådan en kan købes...jeg ved godt jeg kan kontakte en smed..men mon ikke man kan købe det over nettet?

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 16-01-05 12:50

Hvor i landet bor du.

Mvh Robert

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 16-01-05 12:59

Jeg har ikke hørt om egentlige vægplader til bag brændeovne. Du har vel ikke monteret den for tæt på bagvæggen? Spørg lige skorstensfejeren om hvordan det skal gøres. Hvis ovnen er monteret som den skal, og det er en fast bagvæg (f.eks. mursten) kan du evt. opsætte klinker på væggen bag ovnen. Se på http://www.byggepladsen.com , der er mange nyttige oplysninger om alt vedr. boligen

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 16-01-05 13:49

Jeg bor 4480 (den kan jo evt sendes) den er ikke monteret for tæt, det skal være en metalplade.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 50 point
Dato : 16-01-05 14:18

har du prøvet hos din tømmerhandel?? eller silvan

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 20-01-05 11:52

Tak for svaret rotw.