/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Niels Johansen f: ca 1831; kalundborg?
Fra : wlo
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 16-01-05 11:59

Kan nogle hjælpe med med at finde Niels Johansen født ca. 1831 i Kalundborg, gift 25/1 1857 i Smørum, med Ane Nielsen født 27/11 1831, smørum.

Winnie

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 16-01-05 13:19

Hej Winnie
kan det være ham her monstro:

Husstand: Holbæk, Ars, Tømmerup, 1834, 8, Tømmerup bye, en gaard

Johannes Nielsen, , 47, Gift, , Gaardmand, M
Barbare Pedersdatter, , 40, Gift, , hans kone, K
Ole Johansen, , 10, Ugift, , Deres børn, M
Niels Johansen, , 4, Ugift, , Deres børn, M
Christen Johansen, , 12, Ugift, , Deres børn, M
Peder Johansen, , 1, Ugift, , Deres børn, , M,
Ellen Johannesdatter, , 8, Ugift, , Deres børn, K
Rasmus Hansen, , 31, Ugift, , Tjenestefolk, , en gaard, M
Jørgen Christensen, , 21, Ugift, , Tjenestefolk, M
Anne Hansdatter, , 20, Ugift, , Tjenestefolk, K
Birthe Hansdatter, , 19, Ugift, , Tjenestefolk, K,

Hlsen Lis

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 16-01-05 21:51

Hej Lis

Det lyder som en mulighed, og den skal selvfølgelig undersøges.
Desværre er kirkebogen for Kalundborg ikke online, og ej heller Smørum, så jeg kan se om det er den rigtige Niels Johansen, der flyttedet til Smørum og blev gift med Ane Nielsen

Winnie

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 16-01-05 22:01

Hej

Måske kan du genkende nogle af hans søskende som faddere til børnene, og måske er nogle af børnene opkaldt efter hans forældre.

Du kan jo forsøge at kontakte det lokalarkiv der dækker dette område, eller bede om et opslag på Markedspladsen hos DIS-Danmark

God Jagt.

Lis

Kommentar
Fra : wlo

Dato : 16-01-05 22:48

Hej

Der er ikke nogle navne på børnene, der har noget som helst til fælles, men det er der heller ikke fra morens side.

Jeg har spurgt på Markedspladsen hos DIS,

Tak for hjælpen

Winnie