/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvilken scooter/knallert?
Fra : lasse_just_petersen
Vist : 2870 gange
65 point
Dato : 16-01-05 11:57

Hej jeg skal til at købe en scooter eller en knallert. Jeg tror det skal være en af dem her.

- Suzuki RMX
- Derbi Senda
- Gilera RCR Cross
- Yamaha BWS NG
- Aprilia Sonic

Hvilken en synes i jeg skal vælge? Kom evt. med nogle +`er og -`er ved de forskellige.

Hilsen Lasse

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-01-05 12:09

Jeg kender bedst en Derbi Senda.
Sådan en holder der lige nu ude i min gårdsplads, det er svigersønnens.
Den anskaffede han for et halvt års tid siden let brugt (1000 km), og der har været/er altid bøvl med den.
Jeg ved ikke om det er værkstedet der ikke kan finde ud af det, men den bruger alt for meget totaktsolie, det er så det i peioder kommer oliestænk ud af udstødningen, og knallerten er altid fedtet til med olie bag på.
Tændrøret ryger jævnligt, det smelter simpelthen.
Armen til gearskiftet er blevet repareret/skiftet et par gange, det kan ikke holde.
Den vil jeg ikke anbefale nogen at købe.

mvh dova

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 16-01-05 12:36

Du skal jo nok først og fremmest bestemme om du vil have en crosser ting eller en scooter ?

Kommentar
Fra : lasse_just_petersen

Dato : 16-01-05 13:02

Jeg vil nok helst have en crosser ting, men jeg har hørt at politiet går efter dem der ligner crossere, så jeg er ikke helt sikker. Men hvis det skal være en crosser lignende, hvilken en skal det så være?

- Suzuki RMX
- Derbi Senda
- Gilera RCR Cross

Hilsen Lasse

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-01-05 15:13

Ja alle knallerterne er med vandkøling (lc).
Og min gl. Senda 45, kører som en drøm, og har ikke de fejl.
Derbi´en er nem at få til at gå stærkt (Der fjernes bare en lille forsnævring i udstødningen) og klart at foretrække både motormæssigt og udseenet.
Dog fåes de ældre derbi senda´er kun som 45km/t. Men de nye, som offroad-model og super motard (sm) racer look.
Alle derbi´er har samme motorer.
Gilera´en har desværre kun 4 gear.
Rmx er da også udemærket med sin 6-trins gearkasse.
Som man siger er man dømt til at være en "brian" når man kører på sådan en maskine. Dem vil nogle betjente nok holde et åbent øje med.
Så vælg Derbi senda SM eller offroad, den model (sm) har mere strømlignede træk og racer dæk.
Det giver et samlet godt look, på en crosserlign knallert.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 16-01-05 18:28

Har du kigget på en Yamaha Jog Sådan en har jeg det er bare den fedeste og bedste Scooter Der findes ( Efter min mening)

Kommentar
Fra : flipper89

Dato : 17-01-05 07:44

hey hvis du vil have kram så er det NRG!
Piaggio NRG

fjern begrænsningerne så flyver den nemt 80!
da der er 17.5 (tun) kaburator som standard (det lovligt)

og så er den ret stor og racer-agtig så du ligger pisse godt på vejen ( har selv en)

med hensyn til de andre:

Suzuki RMX (rigtig fed)
Derbi Senda ( kender den ikk, men syns RMX er fedest)
Gilera RCR Cross ( RMX Wannabe!)
Yamaha BWs NG (render osse hurtig men ingenting i for hold til NRG!)
Aprilia Sonic (bare flot)

NRG!

Kommentar
Fra : bobby9000

Dato : 17-01-05 10:52

jeg kan anbefale disse to-
Suzuki RMX
+ mega fed med 6 trins gearkasse.
+ kan tunes for sygt.
- Kan desværre ikke købes herhjemme mere, blev fornylig forbudt så du er desværre nødt til at købe en ny
- hvis man ikke tuner den bare lidt, kan den næsten ikke køre når man får den.
Aprilia Sonic
+ kan gejles fyr sygt
+ forlygten er bare fed
+ stort udvalg af tun
- problemer med skjolde og motor

mit bud ville være RMX den er godt nok lidt dyr men du kan vel få en brugt lidt billigere:D

Kommentar
Fra : lasse_just_petersen

Dato : 17-01-05 17:34

flipper89 > Jeg har haft en NRG, men synes ikke så godt om den. Skiver var pillet, men den kørte kun 55-60 km/t. Det er rigtigt at den ligger godt på vejen, men hvis jeg skal have en scooter, så skal den være mindre end en NRG, for jeg synes at den er lidt for stor.

Tror nu at det bliver en RMX...