/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
kan det passe min batterier i mit Digita~
Fra : Bragesvej
Vist : 366 gange
20 point
Dato : 15-01-05 23:49

Bliver afladet når det er slukket, for det virker som om det tager strømen, hvis jeg har haft det ligende et stykke tid slukket?

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 16-01-05 00:07

Jada,alle opladelige batterier har en lækstrøm som aflader batteriet,ganske normalt jo

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 16-01-05 00:11

Ja, de taber strømmen når de ligger et stykke tid.
Derfor anbefaler man også, at man med jævne mellemrum oplader batterier man ikke bruger, da de ellers kan tage skade af at ligge for længe uden strøm på.
Det er ikke kameraet altså der tager strømmen, men bare batterierne der taber den.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 16-01-05 00:17

Tak for svaret dova.