/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ordbøger
Fra : gatethereal
Vist : 408 gange
50 point
Dato : 15-01-05 21:31

Hej
Er der nogen der har eller ved hvor man kan downloade politikens ordbøger? eller andre gode ordbøger til computeren?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-01-05 21:39

Hejsa

Her er en del links til forskellige ordbøger

http://directory.google.com/Top/World/Dansk/Reference/Ordb%C3%B8ger/

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-01-05 21:53

men du tænker på politikens ordbøger! Dem kan du ikke downloade! Du bliver nød til at købe dem, men de koster også kun 199 kr. billigt er det faktisk!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-01-05 22:08

du kan låne dem på biblioteket
efter brug vil de stadig ligge på computeren

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-01-05 22:10

ps. du skal huske at brænde cd´en for du skal bruge cd´en hver gang du skal bruge ordbogen!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-01-05 22:41

jeg mener bestemt ikke det er nødvendig at brænde
du kan evt bruge dette program til at lægge det på harddisk http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/download.php?mode=ViewCategory&catid=5
jeg er den lykkelige ejer af Gyllendal ordbøger, den digitale del lægger på computeren og jeg skal ikke bruge CD for se i den

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-01-05 22:46

vejl til ovennævnte program
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/daemonhelp.php
ferik

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-01-05 22:51
Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 16-01-05 00:45

Undskyld altså JacobS, jeg har installeret "Gyldendals Nudansk Ordbog" fra den CD-rom, der fulgte med i købet af ordbogen, og hvis jeg KUN skal se, om et ord staves sådan eller sådan, klikker jeg bare på linket, som jeg har lagt ned ved siden af "start".

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 16-01-05 10:11

Tillæg tíl min forrige kommentar kl.00:45 : og der anvender jeg ikke nogen CD-rom.

God søndag
joan

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-01-05 11:04

her er rigtig mange ordbøger
http://www.seniorinternet.dk/senior21.htm

Kommentar
Fra : gatethereal

Dato : 16-01-05 17:59

er der nogen af jer som sidder inde med orbøgerne, som vil være så venlige at sende installationen til mig, da jeg skal bruge det lige nu..

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 16-01-05 18:01

Det er jo ikke lovligt!

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 16-01-05 18:11

Det ved jeg slet ikke hvordan man gør!

joan

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 16-01-05 18:13

Det er jo at stjæle! Jeg syntes du skal gå ned og købe den! hvis folk ligesom dig bare brænder og kopier, så vil prisen jo stige! og gå ud over os andre som syntes at det er at stjæle!

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 16-01-05 18:24

Hørt JacobS