/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 3200 spærret trods oplukningskode
Fra : smutter50
Vist : 528 gange
200 point
Dato : 15-01-05 20:24

Jeg har en Nokia 3200. Jeg har fået oplåsningskoden hos Sonofon, men den virker ikke. Hos Sonofon siger de, at det er en fejl ved Nokia 3200, og at den derfor skal sendes til deres servicecenter for at blive låst op.... Hos mit nye selskab siger de, at det er Sonofon, der lægger en ekstra spærre ind!!!
Kan jeg få den låst op, uden at skulle sende den afsted??
Jeg er ikke låst af en ½ års periode mere.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 15-01-05 20:28

så send den afsted!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-01-05 08:10

hvor i landet???

Kommentar
Fra : rene2897

Dato : 16-01-05 10:49

Du kan Jo også bide i det sure æble, og gi de 100 kr. det koster at få den låst op hos en unlocker, og de gør det somregel mens man venter.

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 16-01-05 11:59

Jeg bor i Rødovre. Bortfalder garantien ikke, hvis man får den "unlock'et" hos andet end en "autoriseret". Hvor får man den evt. unlock??
Jeg ville jo helt undgå, at skulle sende den til Ålborg.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 16-01-05 12:01

det er rigtig at garantien bortfalder! men garantien gælder kun et år!

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 200 point
Dato : 16-01-05 12:28

For det første er der ikke noget der hedder garanti på en mobiltelefon, men der er tale om en reklamationsret som ifølge købeloven er udvidet til 24 måneder, derudover er der jo ingen grund til at Sonofon ikke skulle have lov at udbedre fejlen så gå dog ned i den nærmeste Sonofon butik og få løst problemet.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 16-01-05 12:35

jeg vil gi betterperformance ret! Vis dog sonofon er du er skide utilfreds med deres service, så giver de dig måske noget! Bare være rigtig sur når du går der ned! Plejer altid at virke!

You can do it!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-01-05 14:15

prøv at smutte ned i folehave
SONOFON
Folehaven 145
2500 Valby
Tlf.: 72 12 45 50

Fax: 72 12 45 51

de er godkendt nokia careline for club nokia

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-01-05 09:55

Jacob dog.

Der er jo ingen grund til at hidse sig op, som tidligere butiksmedarbejder kan jeg garantere dig at en kunde der på forhånd er utilfreds når han/hun kommer ind ad døren får mindst muligt ud af det, ingen har lyst til at hjælpe en der på forhånd er utilfreds, men en holdning til tingenen om at det her skal løses så vi alle kan være glade vil hjælpe betydeligt mere

Godkendelse af svar
Fra : smutter50

Dato : 18-01-05 17:25

Tak for svaret Better_Performance.
Jeg har afleveret mobilen i en Sonofonbutik, og de sørger så for at sende den videre. De prøvede også at lukke den op, forgæves.
Og jeg er enig med dig, start med at være høflig og ikke mindst velforberedt...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-01-05 17:35

prøv at smutte ned i folehave
SONOFON
Folehaven 145
2500 Valby
Tlf.: 72 12 45 50

Fax: 72 12 45 51

de er godkendt nokia careline for club nokia
kunne de ikke hjælpe ??

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 18-01-05 18:18

jeg ringede til dem.
De kunne kun der samme som Sonofon i Rødovre, nemlig sende den afsted for mig.
Og de sagde, at jeg så ligeså godt kunne tage en Sonofonbutik i nærheden af mig selv.