/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Graviditet og flyvning!
Fra : vege.dk
Vist : 568 gange
40 point
Dato : 15-01-05 19:38

Er der nogen der har hørt om at man ikke må flyve hvis man er gravid, og hvis det holder stik, hvor langt henne skal man være før man ikke må?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 15-01-05 20:26

Citat
Rejser: Gravide kvinder bliver hurtigere trætte end normalt , og dette bør man tage i betragtning, når man planlægger sine rejser. Ved bilrejser bør man gøre holdt tit og strække benene. De fleste luftfartsselskaber vil ikke flyve med kvinder, som befinder sig i slutningen af graviditeten af hensyn til en uventet fødsel. Hvis man har planer om en flyrejse, kan de respektive flyselskaber oplyse om reglerne, inden man bestiller rejsen.

fra denne side http://www.sundhedsguiden.dk/illness.aspx?categoryId=1104&article=1812

Citat
Nej, flyvning regnes overhovedet ikke for en risikofaktor for en graviditet. Flyselskaberne tager ikke gravide med på flyvninger over 4 timer efter 36 uge, og slet ikke efter 38 uge, men dete r mere fordi de ikke ønsker pludselige fødsler i flyet.
Hvis du har tendes til at bene hæver og du skal flyve i mange timer vil et par støttestrømper være en god ide.

fra denne side http://www.rejsedoktor.dk/brevkassen/vis_emne.php?categoryid=5

Tal med din læge om det.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-01-05 23:30

Hvis graviditeten ellers er problemfri, er der ikke noget til hinder for at flyve.
Men en måned før forventet fødsel, vil de fleste flyselskaber ikke have en gravid om bord i flyet.

mvh dova

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-01-05 00:48

ja..jeg prøvede at flyve som gravid i uge 26..mine ben hævede meget..men ellers var der ikke noget..johh jeg blev mere træt.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 16-01-05 07:20

SAS's regler, siger at du må flyve ind til 4 uger før din terminsdato.
Husk der kan gælde andre regler, for andre flyselskaber.

MVH

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 16-01-05 08:36

Reglen siger .... 4 uger før termin, må man ikke tage ud og flyve - selskabet vil ikke have en med.

Godkendelse af svar
Fra : vege.dk

Dato : 17-01-05 05:51

Tak for svarene..