/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvordan slipper jeg af med Troja
Fra : Fattig
Vist : 450 gange
200 point
Dato : 15-01-05 19:25

Jeg har opdateret mit AVG virusprogram fra 6.0 til 7.0, men er løbet ind i et par store problemer, så jeg har brug for gode råd.
Når jeg scanner får jeg meddelelse om et par Trojanske heste, disse blev ikke fjernet og heller ikke placeret i Virus Vault. Derfor gik jeg ind og fjernede alt hvad der lå i temp.internet mappen, i det håb at Hestene så blev slettet, men nej. Når jeg scanner er de der endnu. Jeg har forsøgt med at genstarte og systemgendanne.
Imidlertid er en del af mine indkomne E-mails er gået tabt, bla. alt hvad der var kommet fra Kandu. Øv-Øv.
Hvordan slipper jeg af med Den Trojanske hest?

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 210 point
Dato : 15-01-05 19:28

Du kan lige hente og prøve denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Det bedste vil nok være at køre den fra fejlsikret tilstand
(Genstart og (klik gentagne gange på f8)

Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-01-05 19:29

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Prøv en online scanning her! Og du må gerne sende navnene på de trojans ind!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-01-05 19:30

Tillæg

Inder du kører scanneren

Først går du ind i dine mappeinstillinger-find den i dit kontrolpanel-og klikker på fanen vis
Her fjerner du fluebenet fra
Skjul beskyttet operationsfiler
Skjul filtypenavne fra kendte filtyper
Og sætter et flueben i – vis skjulte filer og mapper

Så højreklikker du på denne computer-vælg egenskaber-gå i fanen systemgendannelse-og deaktiver systemgendannelse på alle drev (sæt et flueben)

Brian

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-01-05 19:33

www.arlet.dk hent trojahunter og følg anvisningen på siden

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 03-03-05 18:47

Tak for svaret briani. Hesten forsvandt ved efterfølgende scanning. Beklager at det har taget noget tid at lukke spørgsmålet, men da du bød ind med to forslag skal point gå til dig.