/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lsp fix ødelagde det hele
Fra : sunspirits
Vist : 459 gange
20 point
Dato : 15-01-05 18:32

Min veninde havde fået af "Team spywarefri" at vide hun skulle køre et program "Lsp fix" for at slette en fil aklsp.dll. Vi fulgte proceduren men med det resultat at nu virker hendes internet elsplorer ikke, den kommer med denne fejlmelding vi kan ikke nå at se det hele: windows/system/shdoclc.dll/dsnerror.htm og hvad betyder det?
Når vi genstarter hendes pc kommer dette også VFAT mangler eller er ikke tilgængelig.
Hvordan får vi hendes internet eks til at kører igen?
jeg kører i pendul fart mellem min computer og hendes.
Hun har win98 gammel skidt!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-01-05 18:43

Rul lige 98 CD ind over.
Den fjerner ikke de filer og programmer som er der, men kan genoprette manglende 98-filer
Sig nej til at gemme 50 -100 MB når den kører

Kommentar
Fra : sunspirits

Dato : 15-01-05 18:59

Det har vi prøvet, men den skrev at win 98 cd en indeholdte gamle programmer så gjorde den ingenting da vi prøvede at sætte den igang.
Nu får hun fejlmeldinger som
ielabel.ocx filen er beskadiget eller ikke installeret
mstime.dll samme besked
rsabase.dll passer ikke
iemenu.ocx beskadiget
ietimer.ocx
msaahtml.dll
iepreld.ocx.
mshtmlwb.dll
og sådan fortsætter det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-01-05 19:14

Har i prøvet:
start comp med startdiskette (med Cd-rom support)
Læg 98 CD i skuffen og luk den
A:\>d: [enter] hvis D er det bogstav den slutter med at vise
D:\>install

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-01-05 19:33
Kommentar
Fra : anja5

Dato : 15-01-05 23:12

Det ser ud til at du ikke aner en pind om hvad LSP-fix egentlig er for noget. LSP skal ikke slette nogen fil. LSP skal reparere winsock og det skal det fordi at du har fjernet noget spyware højst sansynligt newnet/newdot. Hvis du fjerner den spyware cutter den oftest din internetforbindelse og det ved det dygtige team hos Spywarefri også godt og derfor beder de dig om at downloade LSP-fix så du kan køre det bagefter. 98% kommer så på nettet igen. 2% gør ikke og det er fordi at deres computere er så smæk fyldt med spyware at der sker andre ting. Men du opnår intet ved at stille spørgsmålet her og du opnår intet ved at kontakte microsoft eller din internetudbyder. Din internetudbyder kan intet se. De siger at alt ser ud som det skal. Og når du nu engang igen har fået computeren på nettet har du sansynligvis intet lært. Du har kun en chance min ven: Vend tilbage til den tråd hos spywarefri hvor du stillede dit spørgsmål og fortæl dem om problemet. Elllers formater. Det trænger din computer til.

Kommentar
Fra : sunspirits

Dato : 15-01-05 23:37

Sikke en arrogance når man søger hjælpsomhed:) nej selvfølgelig ved jeg da ikke hvad lsp fix er og derfor søgte min veninde hjælp hvor hun fulgte den procedure som stod. Hvis der er andre der kan svare uden snobberi tak

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 16-01-05 06:51

Hej sunspirits. Det kan godt være du kalder det arrogance med det er fordi at du er unfair. Du forsøger at lægge skylden til fejlen over på andre (Spywarefri) selv om fejlen sidder 40 cm foran skærmen og så bliver jeg sq sur lige meget hvem det går ud over og jeg har ingen tilknytning til den side.

Spywarefri's SUPPORTERE beder dig ALDRIG bruge LSP-fix med mindre du har lagt en log der. Skulle det ske at du under fjernelse af spywaren mister forbindelsen skal du bruge LSP-fix. Aldrig før og det skriver de altid tydeligt i deres svar. Kan du så efter at have mistet forbindelsen til nettet og efter at du har forsøgt med LSP-fix stadig ikke komme på nettet skriver du det i et svar til dem i samme tråd fra en anden pc og du får så at vide hvad du skal gøre og se bare efter få sekunder er du igen på nettet. Hvorfor har du ikke gjort det????? Hvorfor ikke??? Du kan da sagtens beskrive problemet her.

Nu har jeg kigget på de seneste dages logs hos dem og jeg finder overhovedet ikke det tilfælde i blandt dem. Jeg er gået en hel uge tilbage.

Det i har gjort er at i har scannet med deres onlinescanner og IKKE fulgt proceduren selv om du skriver det. Hvad er det nu lige der står under den onlinescanner. Jeg citerer fra Spywarefri's side:

Hvis du har Windows 95 - 98 eller Me må du ikke bruge denne onlinescanner. Den kan i værste tilfælde nedlægge din computer.

Hvilket styresystem var det lige veninden havde sunspirits?????

Lad være med at lægge skylden over på nogen som ikke har den og som ikke kan tage til genmæle fordi de ikke kan se din påstand.

Kommentar
Fra : sunspirits

Dato : 16-01-05 09:52

Jeg ved ikke hvor du har fået den ide at jeg har lagt skylden på nogen? Jeg citere hvad hun har gjort for at referer hvad der er sket hvis der var nogen der havde nogen ide hvad der skulle gøres

Kommentar
Fra : sunspirits

Dato : 16-01-05 10:06

Hvor er det dog træls at man skal dunkes i hovedet af nogen der mener de føler sig mere hævet over andre. Bare fordi du har fortolket mit indlæg som DU ser det. Har du ikke andet at tage dig til :)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-01-05 12:19

Spywarefri.dk regnes af mange for at være det sted man går hen, når der er virus/trojanere og andet "godt".
Et rigtigt godt råd er at gå en tur over og snakke med dem.
Jeg har endnu ikke hørt om nogen som ikke er blevet hjulpet der.
Men som "anja5" også siger - så kan der være så meget "snavs" i comp at det kan blive nødvendigt at formatere og så indstallere på ny.
Jeg vil ikke kalde "anja5" arrogant - men en hjælpende hånd.
Eyvind.