/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
password/ logon windows xp
Fra : peter1704
Vist : 1062 gange
50 point
Dato : 15-01-05 17:55

Min kæreste har glemt sit windows password og kan derfor ikke komme ind i maskinen. Hvordan klarer man den ?
Findes der nogle programmer der kan hente den. Maskinen er tilsluttet et lokal netværk.
Pem_

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 15-01-05 17:58

hvilket password, administrator eller som bruger???

Kommentar
Fra : peter1704

Dato : 15-01-05 18:05

Det er bare det almindelige opstartsbillede hvar man taster logon.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 15-01-05 18:06

kan du logge på som admistrator?

Kommentar
Fra : peter1704

Dato : 15-01-05 18:10

Hun bruger home edition. Og det er ikke det billede med konti jeg tænker på. Det er når man lige har startet maskinen op,det er det opstatsbillede hvor man skal taste adgangskode.
Jeg kan godt fra min maskine komme i kontakt med hendes vi netværket, hvis det hjælper noget.
Men det er det glemte password vi skal bruge, spørgsmålet er bare hvordan vi finder det ?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 15-01-05 18:14

forstår jeg dig ret er det ikke i windows men i bios(sortskærm med en lille box)

Kommentar
Fra : peter1704

Dato : 15-01-05 18:19

Nej det er ikke i BIOS.
Det er heller ikke det samme billede som på min egen hvor jeg har to brugerkonti.
Det kan velbedst forklares med at hvis man ikke vil have at nogen kan komme ind i computeren, så beskytter man den med et password.
Altså maskinen starter op og windows startes så kommer der en boks hvori man skal taste et brugernavn og password. Først derefter kan du bruge computeren

Kommentar
Fra : Weird

Dato : 15-01-05 18:51

HEHE.... du skal bruge en hacker for at komme forbi den skærm! den er jo lavet til formålet (ikke at kunne komme forbi den)

Hvad med at køre ind i fejlsikret tilstand, gør det nogen forskel?

En anden mulighed kunne evt. være at reparere windows (aner ikke om det dur SORRY)

Held og Lykke med det "umulige" projekt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-01-05 18:54

Det lyder som et NT logon .....................umugligt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 18:57

Gå her ind>

http://www.ultimatebootcd.com/
scroll ned til>

Offline NT Password & Registry Editor, Bootdisk / CD
og læs,kompliseret men ikke umuligt.

Lav en Ultimate Boot cd der er flere værktøjer på som mulig vis kan løse jeres problem.

læs læs
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 19:00
Kommentar
Fra : perchris

Dato : 15-01-05 19:08

Ellers kan du jo flytte hendes harddisk til din PC og kopiere hendes filer, foretrukne mm.
og så lave en ny installation på en friskformateret harddisk, det er jo altid godt.

Kommentar
Fra : peter1704

Dato : 15-01-05 19:43

jeg har hørt om et lille program der kan finde password på ens computer, men jeg kender ikke navnet. Måske nogen af jer ved hvad det hedder ?
Noget i stil med password finder, jeg har forsøgt at lede efter det på nettet. Men jeg aner ikke hvor man søge feter den slags, og det må jo være hacking.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-01-05 19:49
Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-01-05 20:23

Hejsa

FJERN WINDOWS KODEORD: Hvis du ikke kan huske dit Windows kodeord eller er træt af at skal skrive det ved hver opstart, kan du slette det.

1.   Tryk på Start knappen.
2.   Vælg Kør.
3.   Skriv Command
4.   så kommer der en ms-dos-promt op hvor der i vinduet står
5.   C:\windows \skrivebord>
6.   lige efter skal du skrive del c:\windows\*.pwl
7.   og tryk enter, det vil slette din passwordfil.
8.   Genstart computeren og når du bliver spurgt om at angive Windows adgangskode vælger du en ny eller blank kodeord i begge felter hvis du ikke ønsker et kodeord.
9.   Alså hele den samlet dos linie skal se sådan udC:\windows \skrivebord>del c:\windows\*.pwl

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : peter1704

Dato : 15-01-05 21:14

Hej Brian
Det er ok at du skriver et råd, men problemet er at vi IKKE kan komme ind i computeren

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-01-05 21:18

Hejsa peter1704

Bær over med mig jeg halvsover

Fik ikke læst dit spørgsmål ordenlig

Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-01-05 21:30

Kan du bruge dette links til noget

http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

Brian

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 16-01-05 16:58

Hej peter1704 har din kæreste prøvet at klikke på spørgsmålstegnet for adgangskodetips?

briani. Jeg prøvede det du skrev 15-01-05 20:23 sådan for sjov.
men jeg har ingen pwl fil på min XP såvidt jeg kan se.

Kommentar
Fra : peter1704

Dato : 16-01-05 17:06

Selve skærmbilledet hedder "log på windows"
Så er der et felt med brugernavn og et felt med adgangskode.
Så er der OK og Annuler

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 16-01-05 17:11

1 har du/i forsøgt at logge på ADMINSTRATOR ved bruger navn?
2 har i forsøgt at klikke på annuler?
3 efterlade felterne tomme og klik OK?

Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 11-04-05 19:51

Jeg bruger 2000 Prof