/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hovedpine
Fra : gerbi
Vist : 502 gange
200 point
Dato : 21-08-02 18:42

Jeg har altid hovedpine når jeg lige er stoppet min periode med p-piller. Inden jeg går til min læge, vil jeg lige spørge her.
Det skal lige siges, at jeg har brugt de samme piller i snart 5 år.
Er det pillerne, eller er det noget helt andet?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 19:32

Hej Gerbi,

der ka' være flere årsager... der ka' f.eks. være noget med musklerne i ryggen... en overgang fik jeg en kanon hovedpine, hvis jeg f.eks. havde siddet et periode lidt for længe bag ved los computos...

men hvis du har en eller anden der ka' gi' dig lidt massage og evt. løse op for knuderne/mioserne eller hva' dælen de nu hedder, altså hvis det er sådan noget der er galt... ku' hovedpinen også gerne forsvinde...

jeg tvivler på der har været et eller andet stof i de P-piller som evt. sku' være årsag til det, bare fordi du er holdt op med at bruge dem og derved få abstinenser... men man ved jo aldrig med den medicinal industri...

men jeg vil nu også foreslå dig ligesom RaB, at du ska' konsultere din læge... ihvertfald hvis hovedpinen ikke forsvinder efter lidt massage...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 21-08-02 19:35

hej gerbi
Det er jo en hormonal ændring du byder din krop ,når du stopper med dine piller.Alle de organer der nornalt regulerer din krop får jo et ryk i en forkert retning,så der er ikke noget at sige til at du reagerer som du gør. Men mange kvinder døjer med hovedpine eller migræne et par dage inden perioden ,det er ikke normalt ,men næsten.
Du kan i dagene op til perioden lade de ting være der evt. kunne være årsag til hovedpinen, feks. rødvin, spiritus for mange cigaretter ,stress , bekymringer og lign.
mvh mcloud

Accepteret svar
Fra : Traic

Modtaget 200 point
Dato : 21-08-02 20:22

Min kæretste brugte Cileste (tror jeg nok de hedder) inden hun fik de samme symptomer som du beskriver - hun har nu forsøgt med Gynera i snart 5 måneder og nu har hun ikke ondt i hovedet mere.
Det skal lige siges, at hun blev anbefalet Gynera af svigermor(min mor), men om de virker på dig, kan kun din læge afgøre, der er jo mange at vælge imellem.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 22-08-02 09:34

Drikker du kaffe/the/cola og har du bemærket om der er forskel hvis du indtager det i perioden hvor hovedpinen normalt opstår

Kommentar
Fra : gerbi

Dato : 24-08-02 00:21

Jeg tror nu ikke det er de forkerte piller jeg har fået efter som jeg har brugt dem i 5 år. Jeg er måske med tiden gået hen til ikke at kunne tåle dem mere.

Traic, jeg bruger netop dem du omtaler, så måske er det samme problem som din kæreste, jeg har.
Jeg har idag været hos lægen og han sagde at det højst sandsynligt var de piller jeg bruger og har udskrevet ny recept, men jeg har ikke hentet dem endnu, men om de virker ved jeg først om ca. 30 dage.

Tusind tak til jer alle for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : gerbi