/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Suzuki GS 550 E
Fra : mezz
Vist : 1407 gange
17 point
Dato : 21-08-02 17:58

Er der nogen af jer der har en Suzuki GS 550 E til salg?
Og som evt. kan fortælle mig hvordan man nemmest får den gamle motor af, (her tænker jeg på boltene, de sidder fast efter mange år.

Jeg har selv en suzuki GS 550 E men mangler en motor, og andre reservedele.
Mine ventiler blev skiftet for 3 måneder siden, efterfølgende har jeg kørt ca. 1500 km. og så røg de igen. Lyder det så ikke meget fornuftigt at kigge efter en ny?

>>>Er der nogen der kender et billigt sted hvor man kan få en sådan maskine? Jeg har hørt at det kan betale sig at hente dem i Tyskland. Da de er uden afgift. Men HVOR? Og hvad betyder alle de tyske forkortelser eks. TUV= synet men hvad skal man kigge efter når man vil have en motor der virker, ud over kilometrene. osv. <<<<

Modellen blev vidst lavet indtil 1982.

På forhånd tak

Gorm Kjer Branderup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-08-02 22:30

"mezz" <mezz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:kFO89.9158$ww6.1446637@news010.worldonline.dk...

> Jeg har selv en suzuki GS 550 E men mangler en motor, og andre
> reservedele.
> >>>Er der nogen der kender et billigt sted hvor man kan få en sådan
> maskine? Jeg har hørt at det kan betale sig at hente dem i Tyskland. Da
> de er uden afgift. > På forhånd tak
>
> Gorm Kjer Branderup

Hej Gorm!

Principelt er jeg lidt imod folk som er "anonyme" på NG.

Men lige i dit tilfælde (din forespørgsel) - ville jeg acceptere det...(det
du der spørger om, er dybt kriminelt)..man ved sq aldrig, hvem, der læser
indlægene ;-(

Søg på groggle.com - jeg viol skyde på, at du nok får det første 100 link!

Vær opmærksom på, hvorvidt motoren er neddroslet (Tyskland kører med nogle
helt andre normer for droslinger end herhjemme)..

Wheeler

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-08-02 23:06

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:TCT89.138$Jw4.4015@news.get2net.dk...

> > Gorm Kjer Branderup

> Principelt er jeg lidt imod folk som er "anonyme" på NG.

Øh, anonym?!?

> Men lige i dit tilfælde (din forespørgsel) - ville jeg acceptere
det...(det
> du der spørger om, er dybt kriminelt)

Kriminelt?!? Undskyld, kan du uddybe det? Jeg kan ikke se noget kriminelt.
Han søger en tysk cykel som han kan snuppe motoren fra, det er der da ikke
noget kriminelt i.

> Søg på groggle.com - jeg viol skyde på, at du nok får det første 100 link!

Google.Com

Eller jeg har måske misforstået indlægget?

Rittig

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 07:25

mezz wrote ...
>
> >>>Er der nogen der kender et billigt sted hvor man kan få en sådan
> maskine? Jeg har hørt at det kan betale sig at hente dem i Tyskland.
Da
> de er uden afgift. Men HVOR? Og hvad betyder alle de tyske
forkortelser
> eks. TUV= synet men hvad skal man kigge efter når man vil have en
motor
> der virker, ud over kilometrene. osv. <<<<

Mjae ikke helt uden afgift, men hvis du henter den til DK som
reservedelscykel koster det dig ikke en krone mere end den pris du
giver i Tyskland.

Mht. til at finde dem kan du evt. starte her:

http://ga.motorradonline.de/

Det er Motorrad's handelssider.

Iøvrigt er der tonsvis af info vedr. handel af MC i tyskland på google.
Men brug http://groups.google.com den er nemlig specifikt lavet til at
søge i deres meget store news arkiv.
Klik dig ind i dk.fritid.motorcykel og søg i de gamle indlæg - der er
masser af guldkorn.

--
Mikkel

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 07:25

Claus Rittig wrote ...
> "wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
> news:TCT89.138$Jw4.4015@news.get2net.dk...
>
> > > Gorm Kjer Branderup
>
> > Principelt er jeg lidt imod folk som er "anonyme" på NG.
>
> Øh, anonym?!?

Heh, ja den studsede jeg også lidt over. Specielt når det kom fra en
der kun kan kalde sig "wheeler".

<snip påstande om kriminalitet>
> Eller jeg har måske misforstået indlægget?

I så fald er vi 2.

--
Mikkel

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 07:53

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> wrote in article
<01c249a5$695736b0$830c12ac@pc4814>...

> > Eller jeg har måske misforstået indlægget?
>
> I så fald er vi 2.
>

Vi var 3, men nu har jeg læst det igen , og kom frem til at wheeler mente
at Gorm burde have optrådt anonymt.
Men jeg vil også mene med at der intet galt er i at skifte motor, hvis man
kun skifter stelnummer i den nyhentede maskine er det naturligvis en anden
sag...

--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg vores stand på Herning Stumpemarked - 9. november
Bliv snydt og fornærmet - for samme pris!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 08:06

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message

>
> Kriminelt?!? Undskyld, kan du uddybe det? Jeg kan ikke se noget kriminelt.
> Han søger en tysk cykel som han kan snuppe motoren fra, det er der da ikke
> noget kriminelt i.
[KLIP]

Nu forudsætter jeg jo, at manden køber modellen i Tyskland (som
påtænkt). Såfremt hans nuværende model er en droslet version kan det
give problemer, når motoren skiftes, idet udskiftningsmotoren må højst
have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end hvad køretøjet er registreret
med. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny
afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for
udregning afeffektforøgelsen er begge motorers effekt som nye.

> > Søg på groggle.com - jeg vil skyde på, at du nok får det første 100 link!
>
> Google.Com
[KLIP]

Er det afgørende om det skrives med stort "C" tilsidst...

>
> Eller jeg har måske misforstået indlægget?
[KLIP]

> Rittig

Wheeler

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 09:15

"Bernhard" <bernhard_wheeler@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b841f08a.0208212305.332e78ee@posting.google.com...
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
>
> >
> > Kriminelt?!? Undskyld, kan du uddybe det? Jeg kan ikke se noget
kriminelt.
> > Han søger en tysk cykel som han kan snuppe motoren fra, det er der da
ikke
> > noget kriminelt i.
> [KLIP]
>
> Nu forudsætter jeg jo, at manden køber modellen i Tyskland (som
> påtænkt). Såfremt hans nuværende model er en droslet version kan det
> give problemer, når motoren skiftes, idet udskiftningsmotoren må højst
> have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end hvad køretøjet er registreret
> med. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny
> afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for
> udregning afeffektforøgelsen er begge motorers effekt som nye.
>

Jamen stadig intet kriminelt.. om hans cykel så er en tidligere importeret
tysk droslet model, og den nye tyske er en uddroslet. Han er med garanti
ikke sluåået billigere i afgift fordi den han hentede var droslet. ergo har
han betalt afgift af fuld effekt. men uanset diverse instanser, så det da
stadig frit (og lovligt) at spørge sig frem i et offentligt forum, og skulle
også mene man kunne forsvare at gøre det med navn

> > > Søg på groggle.com - jeg vil skyde på, at du nok får det første 100
link!
> >
> > Google.Com
> [KLIP]
>
> Er det afgørende om det skrives med stort "C" tilsidst...
>

Nej men groggle.com giver ihvertfald ikke flere hundrede links, men spørger
pænt om man ikke mente Goggle.com (hint, fjern et R og et G, samt tilføj
et O)

Så blev det vist skåret ud i pap

-
Morten Dahl

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 09:27

Morten Dahl (FJERN I MAIL) wrote ...

> > > > Søg på groggle.com - jeg vil skyde på, at du nok får det
> > > > første 100 link!
> > >
> > > Google.Com
> > [KLIP]
> >
> > Er det afgørende om det skrives med stort "C" tilsidst...
> >
>
> Nej men groggle.com [henviser til] Goggle.com

Ahem... Mener du ikke google?

*SÅ* er den skåret ud...

--
Mikkel

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 16:36

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> skrev i en meddelelse
news:01c249a9$33ff5f70$b07610ac@pc4148...

> > > Eller jeg har måske misforstået indlægget?
> >
> > I så fald er vi 2.

> Vi var 3, men nu har jeg læst det igen , og kom frem til at wheeler mente
> at Gorm burde have optrådt anonymt.

Aaahhh, jeg vidste der var noget jeg havde misset!

Rittig

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 16:39

"Bernhard" <bernhard_wheeler@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b841f08a.0208212305.332e78ee@posting.google.com...

> Nu forudsætter jeg jo, at manden køber modellen i Tyskland (som
> påtænkt). Såfremt hans nuværende model er en droslet version kan det
> give problemer, når motoren skiftes, idet udskiftningsmotoren må højst
> have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end hvad køretøjet er registreret
> med. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny
> afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for
> udregning afeffektforøgelsen er begge motorers effekt som nye.

Æh?
Så længe han skifter til en motor af samme type som den han havde, må han
vel tune frit, ikke? Det er kun hvis han skifter til en anden type motor, at
20% reglen træder i kraft... tror jeg nok.

Rittig

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 16:43

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3d650505$0$88386$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Bernhard" <bernhard_wheeler@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:b841f08a.0208212305.332e78ee@posting.google.com...
>
> > Nu forudsætter jeg jo, at manden køber modellen i Tyskland (som
> > påtænkt). Såfremt hans nuværende model er en droslet version kan det
> > give problemer, når motoren skiftes, idet udskiftningsmotoren må højst
> > have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end hvad køretøjet er registreret
> > med. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny
> > afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for
> > udregning afeffektforøgelsen er begge motorers effekt som nye.
>
> Æh?
> Så længe han skifter til en motor af samme type som den han havde, må han
> vel tune frit, ikke? Det er kun hvis han skifter til en anden type motor,
at
> 20% reglen træder i kraft... tror jeg nok.
> Rittig
Jep - det er rigtigt
Mvh
http://MCi.webbyen.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-02 20:12

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3d650504$0$88386$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> skrev i en meddelelse
> news:01c249a9$33ff5f70$b07610ac@pc4148...

>
> > Vi var 3, men nu har jeg læst det igen , og kom frem til at wheeler
mente
> > at Gorm burde have optrådt anonymt.
>
[KLIP]

"Wheeler mente" Grrrr.......det står sku da klart og tydeligt

> Aaahhh, jeg vidste der var noget jeg havde misset!

>
> Rittig

[KLIP]

Selverkendelse er en vigtig egenskab - tilgengæld erkender jeg så, at jeg er
blevet noget i tvivl...det er nok rigtigt, at det kun er, hvis han bytter
til en anden type motor....Havde selv i 80'erne en sølvgrå GSX 250 (med 27
hk)..stellet passer til en 450 (over 40 hk)...det fik jeg en grundig lektion
i, at det mås man ikke uden videre....!

Hilsen
Wheeler
(som jeg rent faktsik er døbt...og jeg bytter IKKE :->

(er I andre - også- "tilmeldt" persongalleriet på dfm??)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-08-02 07:17

wheeler wrote ...
>
> Wheeler
> (som jeg rent faktsik er døbt...og jeg bytter IKKE :->

Nu vi er i gang med at erkende, vil jeg så for fremtiden afstå fra at
betragte dig som anonym

> (er I andre - også- "tilmeldt" persongalleriet på dfm??)

Æeh...?

--
Mikkel

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-08-02 13:02

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse
news:01c24a6d$588de4a0$830c12ac@pc4814...
> wheeler wrote ...
> >
> > Wheeler
> > (som jeg rent faktsik er døbt...og jeg bytter IKKE :->
>
> Nu vi er i gang med at erkende, vil jeg så for fremtiden afstå fra at
> betragte dig som anonym
>
> > (er I andre - også- "tilmeldt" persongalleriet på dfm??)
>
> Æeh...?

dfm.divvy.dk er en glimrende idé, og jeg ER med. (Det er ikke kønt, men det
er der).

Rittig

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-08-02 13:01

Claus Rittig wrote ...
>
> dfm.divvy.dk er en glimrende idé, og jeg ER med. (Det er ikke
> kønt, men det er der).

Ja fy for...

Nå, men det må jeg vel hellere også så.

--
Mikkel

Kommentar
Fra : mezz

Dato : 19-09-02 13:25

Jeg er lidt i vild rede mht. hvem jeg skal tildele point, da det er temmelig forvirrende. Med alle de klip og henvisninger på kryds og tværs. Men kommer tid kommer råd.