/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
slægtforskning på nettet ?
Fra : Lilleclaus
Vist : 680 gange
200 point
Dato : 15-01-05 15:38

jeg har for mange år siden startet en efterforskning af familien Feddersen i området Starup - Gørding, Ribe Amt.hvor jeg var i nogle år på arkivet i Viborg, det har nu ligget stille indtil for et par uger siden, hvor jeg så et godt program til at arbejde med slægtforskning.....men nu er mit spørgsmål, hvordan kommer jeg vider evt. på nettet ..eller skal jeg helt til arkivet i Ribe, eller Sønder Jylland ??? da jeg gerne vil havde opdateret de oplysninger jeg fik for mange år siden ..er kommet tilbage i starten af 1800 tallet, hvor det var folketællinger, som desværre har vist en vis usikkerhed i dataerne..er der en ekspert her som kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Lilleclaus

Dato : 15-01-05 16:57

og hvordan f... for jeg vist de opslag fra kirkebøgerne i Arkivalieronline.dk når jeg trykker på hent opslag såå kommer det sq ikke noget opslag men bare den samme side op en gang til ...og vejledningen kan ikke vises såå der er ikke meget hjælp der ...så håber på hurtig hjælå her fra

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 15-01-05 18:48

Du skal slå pop vinduet fra. Det hjalp mig.

Hilsen Grete

Kommentar
Fra : Lilleclaus

Dato : 17-01-05 20:21

tak Grethe det hjalp sq ...men det er åbenbart ikke alt der er tilgænglig på nettet i nu....og så er det jo en jungel ..der komme 126 opslag, men hvor ligger lige det jeg skal bruge ??? ..jeg har nogle nummer fra arkivet i Viborg dem troede jeg, at jeg kunne anvende dem..og når jeg søger på Starup i Ribe amt ..så er det sq kun Starup ved Odder som popper op ...kan være jeg skal tage turen alligevel til Ribe ØV

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 17-01-05 21:35

Det var godt, at det kunne hjælpe dig.
Men det er rigtigt, at alt desværre ikke er med endnu. Det tro jeg alle har prøvet.
God jagt
Grete

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 19-01-05 17:28

Som nybegynder eller relativ nybegynder har jeg megen gavn af "Ulriich Alster Klug"s nye billighæfte til 79,00 kr., der hedder: "Slægtsforskning på Internet". Den er god til at slå op i, hvis man støder på forskellige svære emner.

MVH Syrena