/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ligner en pudset væg
Fra : vob
Vist : 3119 gange
60 point
Dato : 15-01-05 15:34

Jeg har nu brugt "oceaner" af tid og sandspartel på at finspartle væggene i vores entré efter en kridering. En god ven foreslog en "pudset væg". Der findes vist en maling indeholdende sand, der giver en fin struktur der kan minde om en pudset væg. Hvilket type maling og rulle skal anvendes.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-01-05 15:43

Den er vanskelig at bruge, men de har den hos malerhandlen.
Den hedder strukturmaling,og rullen skal ikke være alt for stor,hvad den hedder ved malerhandleren.
Men overvej at male med en god maling i stedet , strukturmalingen er svær at have med at gøre.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : vob

Dato : 15-01-05 15:51

Tak Keldd
Jeg er dog indstillet på at overfladen skal være anderledes "end bare" maling. Hvis du mener "svær at have med at gøre" er p. gr.a. tid er det ikke noget problem.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-01-05 16:10

Så bare gå til den.
Men en pudset væg er jo glat, en strukturmalet væg får jo netop struktur, og er altså ikke glat.
Strukturmalingen er tung at arbejde med, fordi der er forskellige kornstørrelser af sand i,der giver strukturen,
altså forskellige resultater afhængig af kornstørrelsen.
Det kan give et flot resultat,men tro ikke det er glat.
Du bør se en strukturmalet væg inden du kaster dig ud i det.
Held og Lykke. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : vob

Dato : 15-01-05 16:20

Helt enig Keldd, nu har vi jo levet med nogle "kraftige" kriderede vægge i ca. 20 år, men en helt glat malet væg passer ikke rigtigt til vores hus.
tak for dine kommentarer
VOB

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 15-01-05 17:43

vob< jeg ville følge keldds råd og tænke mig godt om inden.
På den form for struktur slår man sig udstandselig på væggen, fordi den har alle de hårde takker. Bare man støder albuen på, gør det ondt.
derudover lander der støv på alt den struktur, så lynhurtigt er væggn grå, istedet for hvid :(

Og hvis man en anden gang ændre mening, er det et kæmpe arbejde at lave om.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-01-05 17:53

vob.
Hør på Trine, hun ved hvad det drejer sig om,hun er nemlig proff.
Jeg har selv en strukturmalet trappegang op til 1 sal,men jeg gjorde det fordi der skulle skjules
lidt ujævnheder, og det er det godt til.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : vob

Dato : 15-01-05 21:29

Stop nu, Trine og Keldd
Jeg skrev, at jeg har haft kridering, det har nemlig nogle voldsomme takker og er meget ujævn - det jeg har hørt om, er en væsentlig mindre "ujævn" overflade - med andre ord fuldstændig som en pudset væg - hvor man "kun ser" overfladen med sandkornene - ja, en overflade er svært at beskrive - iøvrigt har jeg kommet til "skade" ved min tidligere grove overflade.
hilsen VOB

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 15-01-05 22:11

vob < så ved jeg ikke lige hvad du skal bruge af rulle og maling.
Jeg har ikke lige hørt om den maling, men den findes med garenti. Spørg hos Sadolin eller Flugger.
Ellers kan man vel bare blande sin egen ???
Du kan jo evt male første gang med en langhåret rulle. Og derefer med en mellem hårdet, hvor du har blandet sand i.
Bare husk og rør godt i det ofte. Om det virker skal jeg ikke kunne sige. Men det er mit eneste bud, og sådan ville jeg selv gøre.
Prøv dig frem på et stykke spåndplade først, og afvent resultat.