/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
polo 1.4
Fra : majo1965
Vist : 2584 gange
80 point
Dato : 15-01-05 14:51

lamperne check og epc i instrumentbrættet lyser ofte ! hvad betyder de og hvordan får jeg dem til at holde op ?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-01-05 20:24

EPC= Electric Power Control. Det er HØJEST sandsynligt dine bremselygter/lys som har en defekt, så prøv og check disse og/eller den kontakt som aktiverer disse nå du træder på bremsepedalen.

Held og Lykke.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : majo1965

Dato : 18-01-05 17:34

hej palle det var korrekt med epc ( dårlig stel !!! årgang 2001 !!!! ) men hvad med den lampe der ligner en motor-blok med en zigzag pil igennem ?
mvh jan

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-01-05 10:46

Ja der er mange tolkninger af dette generelle symbol for en elektrisk fejlmeddelelse på motoren. Det er som regel en elektronisk fejl i styreboksen (computeren), men det plejer at give sig udslag i MEGET uregelmæssig motorgang....og det oplever du (forhåbentligt) ikke?

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : majo1965

Dato : 19-01-05 21:37

nej motoren kører perfekt ( 55000 km ) på vw værkstedet er det blevet " lavet " et par gange , men kommer igen efter ca. en uge ...... det er min kærestes bil og da jeg har rodet en del med lidt ældre biler de sidste 20 år mente jeg at det nok var bedre ( og billigere !!!) at spørge i et medie som dette .... umidelbart vil jeg mene at styreboksen kun kan give en fejl meddelelse når kontrol spændingen (modstanden ) er over/under en vis differance fra det normale og så ville det jo ikke være periodisk ?
mvh jan

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 80 point
Dato : 19-01-05 22:19

Jeg er glad for at den kører som den skal, for det kan være et MARERIDT på netop denne model hvis der går "kuk" i computeren, så selv de profesionelle "får grå hår i hovedet".

Jeg er faktisk også mest til "ældre" biler, hvor det faktisk er muligt at lave det hele selv...men det er jo ved at være en saga blot.

Fortsat held og lykke med din/jeres dejlige Polo!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : majo1965

Dato : 20-01-05 18:36

hej palle
uha det lyder ikke godt det der med "netop den model " og " grå hår " hihi men det er da bedre at være lidt forberedt
tak for denne gang
mvh jan

Godkendelse af svar
Fra : majo1965

Dato : 20-01-05 18:40

Tak for svaret pallenoc.