/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
ADRESSE-finder i tyskl. og andre?Ligsom ~
Fra : mezz
Vist : 1299 gange
8 point
Dato : 21-08-02 17:44

Hej jeg leder efter en tysk side ligesom www.Krak.dk hvor man kan søge på et tlf. og ud fra det finde adressen i Tyskland eller omvendt. Er der nogen der kan være behjælplige med det?

>>>Samt i andre lande. <<<

Der må være noget der virker som deguleside.dk og krak.dk

Mvh Gorm KJer

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 17:55

Hej Gorm,

tja... der er et par stykker her... -->
http://www.gelbe-seiten.de/
http://www.telefonbuch.de/

denne her er til postnummere... -->
http://www.deutschepost.de/postdirekt/index.html?inhalt=produkte/plzsuche.html

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 17:57

Hej igen,

glemte lige denne her... -->
http://www.xkrak.dk/xkrakdk/europa/europagul.asp
den sku' ha' links til andre europæiske sider af samme art som "krak" og "de gule sider"...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mezz

Dato : 21-08-02 18:58

Så vidt jeg kan se er det ikke muligt at finde adressen ud fra telefonnummer. Men kun via navn gade osv.

Jeg mangler en side hvor jeg bare kan skrive nummeret og så er adressen der.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-08-02 19:26

Hej Gorm,

nu ved jeg ikke hvordan tele lovgivingen funker i Tyskland, men hvis den minder om den i Holland ska' nok ikke regne med det er muligt...

I Holland har de en eller anden tele lovgiving der pga. noget med registrering, der gør at man ikke ka' finde en adresse ud fra et Telefon nummer, som man f.eks. ka' herhjemme... så umiddelbart ka' det også være derfor det ikke er muligt... men som sagt så ved jeg ikke om Tyskland ligner Holland på det punkt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 22-08-02 06:49

Jeg fandt en side i Schweiz:
http://tel.search.ch/
Har nemlig en kusine boende i Zuerich og ville sende hende et par feriebilleder. Havde kun hendes telefonnummer, men nu fandt jeg også hendes adresse.
Prøver lige om det kan lade sig gøre i Tyskand, der har jeg nemlig også en del af familjen boende.
//Claus

Accepteret svar
Fra : Clausen

Modtaget 8 point
Dato : 22-08-02 06:59

Nej i Tyskland er det ikke muligt på grund af en eller anden lov angående datasikkerhed.
Det er muligt at få oplyst et telefonnummer, men ikke omvendt.
//Claus

Godkendelse af svar
Fra : mezz

Dato : 19-09-02 13:19

Tak for svaret Clausen.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-09-02 13:40

Hej,

tja... så lyder det lidt som det er i Holland...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 19-09-02 15:15

Tak for points, mezz!