/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilia vs Derbi.
Fra : kleinsmeden
Vist : 410 gange
100 point
Dato : 15-01-05 10:36

Jeg overvejer at købe en 45 offroader, men er der nogle som kan ved hvad der er bedst, Aprilia eller Derbi ??
Jeg har før haft en Derbi senda ´97, men kender ikke Aprilia´en.
Gerne div. erfaringer.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-01-05 13:21

De 2 nyrere 6 gearede modeller er nærmest ens, og ligeledes motor og stelmæssig, dette gælder for så vidt også de ældre modeller.
Det vil så kun afhænge af priser og udseende (Maling) hvad du vil have.
Både Aprilia og derbi´s offroad modeller er stærke og fede modeller.
Derbi´en fåes ny som 30´er, det har den fordel at du får lov at beholde dit kørekort hvis du kører 70% for stærkt.
Derbi super motard (sm) ser mere racer-agtigt ud, hvis det har din interesse.
VH Palle Hansen
PS. Har selv en Derbi Senda.

Kommentar
Fra : kleinsmeden

Dato : 15-01-05 17:45

Så kan jeg anbefale at du, på den originale udstødning, skære endepladen af den bagerste potte. Fjern indmaden, og svejser sammen igen. Dette giver den rigtige crosser lyd, uden at den larmer.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-01-05 18:09

Jeg syntes da, at den har en rigtig crosserlyd, er det ikke bare rockwool der er der inde?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kleinsmeden

Dato : 17-01-05 20:44

jooh stort set, men den får en lidt mere hård lyd. Især når man slipper gassen. Og så giver det ca 5 km/t på toppen.