/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
DVD-COVER og LABEL print...
Fra : enus
Vist : 720 gange
125 point
Dato : 14-01-05 23:43

Min Lexmark X1150 har en print opløsnng på op til 4800 x 1200 dpi er det nok hvis man vil printe dvd-covers i samme kvalitet som alm. købe dvd'er? (knivskarpt??) I så fald hvilket papir er bedst at bruge? Det skal helst ligne et "RIGTIGT" dvd-cover så MEGET som OVERHOVEDET muligt... Evt henvisninger til steder på nettet hvor det kan købes... Og ligeledes med Labels... Hvilke labels giver en dvd den "samme overflde" som på en købe dvd? Hvorhenne og til hvilke priser...

MVH. SUNE.

Takker på forhånd for svarene...

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 14-01-05 23:47

Jeg troede du ville spare penge,men glossy fotopapir papir og sæt printeren på fotokvalitet
skabeloner til omslag og andet på www.avery.dk

Accepteret svar
Fra : kaypia

Modtaget 125 point
Dato : 15-01-05 14:09

Din Lexmark burde så rigelig kunne klare det. M.h.t. Labels laver Avery nogle i meget fin kvalitet.
Både i mat-foto, glossy-foto, transperant, hologram, sølv og guld. Se på adr. som nævnt af olepost. Samme sted kan du gratis downloade skabelonprogrammet DesignPro 2000, som er yderst nemt at anvende.
Har du Nero som brænderprogram kan du anvende deres tilsvarende designprogram, hvor der er skabeloner til en række andre labels- og coverprodukter.
Priser: Generelt billigst jo større pakninger (antal) du køber. De kan købes utallige steder på nettet. I detail er det generelt billigst ved de store kontor/tilbehørs forretninger i forhold til boghandlerne.
Men det er også en vare, som ofte er på tilbud, hvis man ser sig for.
Find priser på nettet. Du ku` jo starte med www.edbpriser.dk eller bare en google søgning på dvd-cd labels, så har du nogle tusind steder at vælge imellem.
m.v.h.
kaypia

Godkendelse af svar
Fra : enus

Dato : 06-02-05 19:00

Tak for svaret kaypia.

Kommentar
Fra : koldingvej

Dato : 27-02-05 20:29

Hej
Er der nogen der har en god side hvor man kan finde cover til dvd film og lign.

Kommentar
Fra : koldingvej

Dato : 27-02-05 20:29

Hej
Er der nogen der har en god side hvor man kan finde cover til dvd film og lign.

Kommentar
Fra : sisco76

Dato : 15-04-05 20:24

www.cdcovers.cc den er ok god