/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Jomfruelig ekst. HD igen igen
Fra : gorgor
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 14-01-05 23:17

Min intention var at lave en FAT32 part. på 30Gb og to NFTS på henholdvis 100 og 70Gb. Instalerer softwaren og da jeg kommer til formatering, trykker jeg glad på formatering og resultatet er at hele disken er formateret til NFTS (lorte software) Hvad gør jeg nu for at få det ønskede resultat?
Venlig hilsen
Carsten

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 14-01-05 23:23

del din hd op med boot diskette altså fdisk

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 14-01-05 23:44

Der er vist nok prøve tid på Partition Magic 8 http://www.click-now.net/downloads09.htm
der kan du dele din ekst HD

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 15-01-05 01:45

har du XP gå i adminstrer - diskhåndtering - find din nye harddisk og h-klik på den ønskede harddiske vælg slet partion hvis den ligger som en stor ellers vælg opret ny partion.
du kan også bruge fdisk men husk den skal være den rigtige harddisk du arbejder på omregn din ønskede partion til % eller mb da det skal opgives i dette.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-01-05 10:44

suplement til computersmeden >
h-klik på denne comp>vælg administrer>vælg diskhåndtering.
Gå der ind og kig på din HD - og lad os høre hvad du ser i nede højre side

Kommentar
Fra : gorgor

Dato : 15-01-05 15:16

jeg fik det klaret gennem diskhåndtering, så nu har jeg en FAT32 30GB, en NFTS på 100Gb og en NFTS på 70Gb så langt så godt!
Når jeg kigger i my comp. og stifinderen står de som NEW VOLUME (G:), new volume (H:) og new volume (I:) er det i orden eller skal de omdøbes og i så fald hvordan?
Når jeg åbner drevene er der en fil der hedder autorun setup inf. og et icon mxoicon, kan jeg slette dem?
m.v.h.
Carsten

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 100 point
Dato : 15-01-05 15:28

du kan h-klik på drevet og vælge omdøb ex. MACdrev,
dine filer ville jeg ikke fjerne før du har afprøvet om den virker på Mac og de pcer du vil se den på

Kommentar
Fra : gorgor

Dato : 15-01-05 15:35

Tak for hjælpen til alle!
Computersmeden får poingene
m.v.h.
Carsten

Godkendelse af svar
Fra : gorgor

Dato : 15-01-05 15:37

Tak for svaret computersmeden.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 15-01-05 16:01

held og lykke med den