/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
"Vejledende pris" Grundfos 25-80
Fra : lisevang
Vist : 1548 gange
100 point
Dato : 14-01-05 19:41

Hejsa.

Vi har lige fået udskiftet en cirkulationspumpe i vores varmeanlæg af en lokal VVSer
Og nu fået en efter min mening ret pepret regning.

Han skiftede en Grundfos pumpe UPS 25-80. Den kan købes på udsalg til 1350,- , men ellers er normalprisen så vidt jeg kan se ca. 1.650.- kr + moms
Regningen lyder imidlertid på 2760,- + moms + montørtimer - som VVS firmaet mener er Grundfos vejledende udsalgspris.

Jeg ved godt at håndværkere mener sig i deres gode ret til at tjene en ekstra skilling på materialer, men er der ikke en grænse for dette?

Hvor finder man Grundfoss "officielle vejl. priser"

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 14-01-05 20:00

Hvis du kender udsalgsprisen, så vil det være uestetisk at påregne sig mere, omend ikke ulovligt, i forhold til Grundfoss-politik, da VVS-firmaet har sine rabatter som er en ofte mindrepris på 20-50%, som så er hans fortjeneste. Jeg syntes godtnok at det er en horribel pris, klag dog over den, og overvej hvem du bruger næste gang, og giv ham så den reklame han fortjener, på jeres arbejde,-hos venner og bekendte,-for mig giver det da en lille tilfredsstillelse. Jeg tror da at jeg ville kontakte Grundfoss, og drøfte denne behandling med dem, - om ikke for andet, så får du da måske, også der lidt ro i sindet - - Jeg kender også en som vi kalder "GULDSMEDEN"

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-01-05 20:26

2031 incl. moms for pumpen dertil kommer fortjennelsen

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 15-01-05 12:44

Vi har klaget, og han fremhæver at vejledende udsalgspris er 2760,- + moms.
Mit sp. er om der i det hele taget findes en "vejledende udsalgspris"

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 15-01-05 12:45

rotw: 2031 incl. moms - hvor har du den pris fra?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-01-05 14:49
Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 15-01-05 14:59

OK tak, men det var også der jeg selv fandt den.

Spørgsmålet er stadig om der er en "vejledende udsalgspris"

/Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-01-05 18:31

nej det er ikke en vejledende pris
det bruger vvs/el grossister ikke det er en netto pris

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-01-05 18:46

det er nomalt at når man køber hos grossisten at du får oplyst netto prisen og at det er på netto prisen der lægges fortjenelse til

men man skal ALTID spørge om en pris inden arbejdet udføres (selvom det er pisser irreterende når man er ude hos kunden) så har man nået at forholde sig til

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-05 10:27

Som alle smede tager han godt og grundigt VED!

Hos Hede Stoker er deres listepris 2251 med unioner incl moms

Hos VVS Veb får du den til 2196 uden unioner, incl moms. Iflg samme er listeprisen 2815 incl moms

Hos OLT købes den for 1848 incl moms.

En UPS25 40 koster 748,- ved Harald Nyborg.

Antagelig tager smeden Grundfos pris og tillægger 25 - 50% uanet at han får 30 - 40% rabat. Dvs smedens indkøbspris tillægger han 200% på. Det er slet ikke unormalt (uetisk måske).

Betal regningen under protest, og husk at spørge om pris en anden gang!

Godkendelse af svar
Fra : lisevang

Dato : 05-02-05 19:13

Tak for svaret 3773.