/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
BjarneD .. Adresselinien er væk ?
Fra : Guild
Vist : 2403 gange
50 point
Dato : 14-01-05 14:10

Hej BjarneD
Håber du kan hjælpe .. du har mange gange givet det helt rigtige tip !
Spørgsmålet:
I går havde jeg 2 hjemmesider åbne. Den ene viste "Adressen": www.bla.bla. Den anden viste IKKE adresselinien. Idag er det komplet umuligt at finde linien.
Jeg har forsøgt med "vis", "Værktøjslinier" og faktisk prøvet al verdens ting .. men nej, jeg kan ikke få adresselinien frem ?
Du har garanteret en "½ Nielson" på hvordan dette skal knækkes ! (?)
/PG

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-05 14:17

er der flueben i hvis du klikker på adresse lige ved siden af adresselininen tv ??????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-01-05 14:23

Prøv lige at trykke F11

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-01-05 14:24

Du kan bare højre klikke i den grå felt oppe ved filer, rediger osv.... Så skal der være flueben i "Adresse."

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 14-01-05 16:03

.. det er jo lige dét !
Der er flueben i adresse !
F11 bevirker kun at den "lille" værktøjslinie forsvinder (Filer - Rediger . Vis ....)
Jeg har prøvet "Al verdens ting" .. men der må dog være en logisk forklaring ?
/PG

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-05 16:28

Hvis du har:
blå linie med kandu
linie med filer rediger osv
linie med tilbage frem stop osv og til højre din lille adresselinie

så tag fat i den lodrette grå streg og der vises en HV-pil.........træk den ned og den lægger sig på plads

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-05 16:39

Klik på "vis"
Klik på "værktøjslinie"
Klik på "adresselinie" så skulle du normalt have løst dit problem...........
men det ser da ud til at noget drille dig eller hvad ??????

emesen - jeg forsøgte lige med dit råd - her virker det ikke - men jeg kan huske at der var noget om snakken da jeg brugte 98 - hmmm - fatter det ikke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-01-05 16:44

Win 2000 sp4
Off 2000
IE 5 (som også var browser til win 98/se)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-01-05 16:45

jow -

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 14-01-05 17:32

> emesen
Du skrev: "så tag fat i den lodrette grå streg og der vises en HV-pil.........træk den ned og den lægger sig på plads"
Jeg fik ikke muligheden med "streg eller pil" .. kan du eventuelt prøve at forklare nærmere ? .. nu skal du tænke på, at jeg er nordjyde og født i Århus .. det kan vel ikke blive meget værre !
/PG

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-01-05 17:41

Det skal du ikke være ked af - meget af min familie er fra forskellige steder i Jylland.
-
I min explorer 5.0 er der oppe i venstre side nogle lodrette streger/skygger og når musen kommer hen over så omdannes pegepilen til to pile med en streg i mellem <->
Nu kan man tage fat i linien og trække den ned.
Hvis der er sådan en linie midt på foroven så prøv at trække den ned.
(nederste linie kan ikke trækkes ned)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-05 17:54

Hej PG
Jeg kan se, at du er i emesens gode hænder
Prøv lige, at lægge mærke til om der er markering ved Lås værktøjslinier og hvis der er så klik på den så den forsvinder og så ellers træk og slip som forelået.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-01-05 19:35

Ikke helt for jeg kan ikke huske om Guild kører XP.
Og det her er jo win 2000 med kun IE5

Godkendelse af svar
Fra : Guild

Dato : 15-01-05 13:55

Tak for svaret emesen. Det er desværre kun muligt at give 5 stjerner. Din opskrift var bare helt perfekt.
Man bliver åbentbart aldrig for gammel til at lære. 1000-tak !
/PG

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-01-05 14:04

Guild - jeg har selv været der og kæmpet som en gal - bare fordi jeg lige ville prøve.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-01-05 14:05

Hatten af for emesen...

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 15-01-05 17:07

Dét her er bare når "Kandu" er bedst ! Når vi kæmper sammen .. så findes der altid en løsning.
Jeg kipper med flaget 3 gange !
/PG