/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
Navigator
Fra : finnrasmussen
Vist : 1200 gange
150 point
Dato : 14-01-05 09:17

Hvordan laves en printfil, eller en spoolfil, eller en tekstfil eller anden læsbar datafil af finansposteringer i navigator ?
Data skal kunne importeres i f.eks. excel, ACL, Idea, eller lignende program.

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 150 point
Dato : 15-01-05 00:46

Hej FinnRasmussen;

Hvis du har adgang til design kan du her meget meget nemt lave en rapport, hvor du placerer de ønskede felter adskilt af komma. Når du udskriver den, kan du vælge printer og/eller "Udskriv til".
Du fjerner evt. printernavn, og i "Udskriv til" skriver du f.ek.s C:\finans.txt

Eterfølgende kan du importere denne fil i Excel. Husk at sætte Excel til, at importere en DOS Ascii fil; ellers får du problemer med nationale karakterer.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : finnrasmussen

Dato : 17-01-05 09:38

Hej Smitty;
Tak - men jeg har "vist ikke" design - jeg har forsøgt via hjælpemanu; men det virker ikke. Kan du evt. få tid at ringe på 44527123 ?

Kommentar
Fra : finnrasmussen

Dato : 18-01-05 08:19

Jeg savner mere hjælp til mit navigator spørgsmål - please help !

Godkendelse af svar
Fra : finnrasmussen

Dato : 20-01-05 11:26

Tak for svaret Smitty.