/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vaskemaskine
Fra : sm7sgb
Vist : 918 gange
500 point
Dato : 14-01-05 09:14

Min "kones" vaskemaskin ved mærke electrolux wh 3750 (en ældre sag ca.10 år) er begyndt at lække vand, det er ved den siste centrifugering som det siver ca. et par dl. vand ud (indenunder maskinen). Har renset den, checket vandtilførsel og afløb.
nogle gode ideer???

/sgb

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 510 point
Dato : 14-01-05 09:21

Lågepakningen.

Justering af lågen - slutter den ordentlig tæt.

Simmerring ved aksel/hovedleje.

Pumpe der er utæt.

Slange der er revnet.

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 14-01-05 09:23

Det komer ikke fra lågen

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 14-01-05 09:25

Har også tænkt på det med pumpen, men hvordan checker man det??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-01-05 09:25

Hvis gummibælgen er utæt ryger det ud inde i maskinen.

Pil låget af (to skruer bagpå) sæt den til en skyl + centrifugering. Frem med lommelygten og kig ned. Så skal du kunne se hvor det kommer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-01-05 09:27

Alt også pumpen kan du checker ved at kigge ind i den under drift.

Der er forresten også en pakning ved varmelegemet, men så burde den være utæt hele tiden.

Mit gæt er gummibælgen

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 14-01-05 09:30

Men hvis det var gummibælgen, ville den så ikke lække hele tiden???, er jo som sagt kun ved den siste centrifugering

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-01-05 09:33

Ikke nødvendigvis. Har selv haft det samme bøvl med en gammel maskine. Men kig nu ned i den, det er nemmest!

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 14-01-05 09:36

Ok, det vil jeg prøve til fyraften, tak indtilsvidere

MVH

/sgb

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-01-05 09:41

Min ex-vaskemaskine led af samme symptomer.
Der var det en lille gummibælg, der forbandt selve tromlekammeret med en udluftningsstuds (der hvor vanddampen skal slippe ud), øverst i maskinen der var en lille revne i - Så kun når der blev slut-centrifugeret (med mange o/min) kom vandet ud - og så løb det ellers bare ned over drivrem, ledninger, motor osv...og jeg vil da også gætte på at mængden var hvad en middelstor gulvklud kunne opsuge.

Men som 3777 skriver - kig ind i maskinen.

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : sm7sgb

Dato : 18-01-05 07:51

Tak for svaret 3773.

Jeg vender tilbage senere med resultatet, er næsten sikker på at det er gummibælgen!!

MVH

//sgb