/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hvis du nu ikke finder fejlen, hvem skal~
Fra : kpm10
Vist : 338 gange
100 point
Dato : 14-01-05 09:02

Hej

Jeg harvde min bil inde til check igår, den meldte om en sensor fejl, værkstedet var overbevidst om at det var selve sensoren der var defekt og har derfor bestilt en ny sensor hjem! MEN jeg er nu mere overbevidst om at der er tale om en løs forbindelse, da fejl kun opstår periodisk. Dette oplyste jeg dem også om, men de vil nu skifte sensoren alligevel.
Det er ikke de store penge vi snakker om, den koster 550kr +moms, men så kommer arbejdslønnen oveni.

Mit spørgsmål er nu: hvanu hvis jeg har ret, og det blot er en løs forbindelse, hvem skal så betale for den nye sensor som de er så sikker på at den er gal med?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-01-05 09:08

Der er vel garanti på reparationen, hvis den efter endt service stadigvæk fejler. Så virker det de har gjort ikke.

Der kan faktisk godt være en løs forbindelse indeni sensor.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 14-01-05 09:25

Vi har oplevet at værkstedet tog fejl, de valgte at monterer de gamle dele igen og vi fik ingen regning for det arbejde.. om det er service eller om det er loven ved jeg ikke, men sådan valgte de at gøre det..
Men et eller andet sted er det jo heller ikke rimeligt at de selv skal betale for en forkert del, de har jo ikke en overordnet manual som siger hvad der skal laves. Mange gange skal de bruge tid på at prøve sig frem..

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 14-01-05 09:31

Jeg giver dig helt ret, men nu vil jeg mene at den mekaniker de havde sat til dene opgave ikke ligefrem var den "skarpeste kniv i skuffen" hvis man kan bruge det udtryk.

Men man går jo heller ikke ind til chefen og siger at man vil have sin vante mekaniker når de havde travlt med stomrskader osv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-01-05 11:07

Det er meget almindeligt, at et værksted vælger, at udskifte en problematisk del fordi den største omkostning som regel er arbejdslønnen, og de skal jo give garanti på arbejdet. Hvis du selv insisterer på, at få udbedret den løse forbindelse og det ikke holder vil en senere udskiftning blive fuldt ud på din regning da arbejdet er udført på "tvivlsom" vis.