/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Program til at lave logo?
Fra : vege.dk
Vist : 456 gange
50 point
Dato : 14-01-05 02:28

Er der et program der kan lave et logo udfra nogle skaveloner, da jeg ikke er så god til at tegne?

Accepteret svar
Fra : hvaderikkeibrug

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-05 07:34

Er det et logo, der eksisterer i forvejen, kan du skanne det ind og bruge det i alle programmer.
Hvis det er et nyt logo, du skal til at designe, kan du stort set bruge alle programmer. Også Word, som de fleste jo har.
På tegningslinien forneden er der flere muligheder i Autofigurer, Wordart m.v., og de forskellige Clipart (Multimedieklip) kan du skille ad og så bruge enkelte elementer fra dem. Du skiller en clipart ad ved at markere den. I nyere versioner af Windows skal du lige først vælge tekstombrydningen "firkantet". Derefter går du ned på tegningslinien, klikker på "tegning" yderst til venstre og vælger "Opdel Gruppe". Så opdeler cliparten sig i alle de enkeltdele, den består af. Nu kan du smide de ting, der er overflødige væk og nøjes med at bruge resten til dit logo, for eksempel et øje, et flag, en bølge, eller hvad det nu er, du skal lave.
De elementer, der er tilbage og som skal bruges, skal du lige samle, ellers kokser de rundt, når du arbejder videre. Du klikker på den hvide pil på værktøjslinien, klik markøren ned helt uden for det, du skal samle, hold musen nede og træk en firkant rundt om elementerne. De vil nu alle være markeret med små hvide firkanter. Gå ned i "Tegning" og vælg "Gruppér".
Når du er helt færdig med dit logo, skal du også samle det på samme måde. Du kan så gemme det som et multimedieklip og hente det dér, hver gang, du skal bruge det.
God fornøjelse
Petra
P.S. Hvis du ikke kan finde tegningslinien i Word, så højreklik med musen i det grå felt øverst. I den menu, der kommer frem, klikker du på "Tegning", så kommer den frem.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-01-05 08:06
Godkendelse af svar
Fra : vege.dk

Dato : 17-01-05 05:51

Tak for svarene begge 2..