/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Vampirauto???
Fra : PrivateDK
Vist : 489 gange
50 point
Dato : 13-01-05 22:32

Jeg søger en film som jeg så for nok 20-25 år siden. Den blev vist på en tysk kanal, og jeg er 80% sikker på at de kaldte den for "Vampirauto"
Jeg ved ikke om det var meningen at det skulle være en uhyggelig film, eller hvilket land den var lavet i. Vi syntes bare den var ustyrlig morsom den gang.
Det jeg kan huske, var noget med en bil der blev besat eller levende. Jeg kan huske enkelte scener fra filmen. Bl.a. at den sugede blod gennem gaspedalen med et syl der gik op i foden på folk, når de trådte på pedalen. Så kan jeg også huske at den spiste en mand med fronthjemlen. Jeg mener bestemt at hjelmen var sidehængt, så bilen var nok en Skoda. Det skulle ikke undre mig om filmen var Tjekkisk.
Jeg kan bare intet finde om filmen på nettet, heller ikke på imdb.com. Det er nok mig der søger forkert. Er der nogen der kan hjælpe, eller selv huske noget?

Accepteret svar
Fra : olepost

Modtaget 60 point
Dato : 13-01-05 22:38

www.laserdisken.dk evt ring,de har en utrolig viden om gl film

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 14-01-05 01:45

Jeg har også set filmen et par gange.. de har bla sendt den på tv3 men jeg kan ikke helt huske hvad den hedder..

Den skla forestille at være fra 50erne og handler om den unge mand som finder et lig af en bil som han frisker op, og alle som genere ham og bilen forsvinder sporløst. det viser sig til sidst at det er bilen som er besat og blablabla..hehe..
en rigtig B film..

Junior

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 14-01-05 11:49

hejsa,

Det er ikke den film der hedder "Christine" ?

Det er netop skolens nørd der finder et lig af en bil (en fed amerikanerøse forresten) og frisker den op. Bilen bliver så "forelsket" i ham, og smadrer alle der driller ham. Det værste der kunne ske for bilen var at han forelskede sig i en pige, hvilket han netop gør, så bilen forsøger at slå denne pige ihjel.

Mvh
BigDane_dk

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 14-01-05 12:04

I filmen "Christine", spiser bilen der en person med fronthjelmen?
Jeg kan ikke helt huske filmen "Christine", eller om jeg har set den. Men jeg mener det er en amerikaner bil der er "Christine".

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 14-01-05 12:48

Hej,

jeg kan ikke sige om bilen spiser en mand, for jeg nåede aldrig at se den færdig
Har kun set enkelte scener når jeg zappede forbi

Mvh
BigDane_dk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-01-05 12:49

Filmen Christine er lavet over en Stephen King roman.
Den er fra 1983 og handler om en ung fyr Arnie der finder en gammel Plymouth bil som er "levende".
Den har slået sin tidligere ejer ihjel, og da Arnie finder den, tager den kontrol over hans liv fordi bilen vil være det eneste for ham. og da Arnie så møder en pige, prøver den på at slå hende ihjel.

Fra internet movie database.

Jeg tror ikke det er den film du efterlyser.

mvh dova

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 14-01-05 13:56

Det er helt sikkert ikke Christine han beskriver der.. Men ved heller ikke hvilken film det kan være.. Men lyder interessant

Kommentar
Fra : suspiria

Dato : 14-01-05 14:08
Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 14-01-05 14:21

Den film jeg tænker på er godtnok Christine, men måske det er en mulighed at der bliver blandet lidt film sammen, for den eneste film jeg nogensinde har set af ældre dato hvor der deltager en menneske ædende bil er Chrisine..

Hvis filmen er dårligere end Christine så vil jeg sq nødigt se den..hehe..

Junior

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-03-05 02:43

Desværre fandt jeg aldrig ud af hvordan jeg finder filmen.
Men dit svar var mindst lige så godt som de andres, og jeg skal jo have lukket spørgsmålet.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 30-08-06 02:19

Så fandt jeg den selv.
Den hedder Upir z Feratu på originalsproget.
http://www.answers.com/topic/upir-z-feratu
http://www.imdb.com/title/tt0083264/